Autor |
Badanie ramy przyczepy motocyklowej. SW Simulation. |
Spawarotti
Użytkownik
Postów: 3
Data rejestracji: 23.06.16 |
Dodane dnia 07/31/2016 18:13 |
|
|
Witam, mam pytanie odnośnie możliwości obliczeniowych SW Simulation. Mam zamodelowaną ramę przyczepy do przewozu motocykli jak na zdjęciu:
Czy można zbadać to razem z tą rynną transportową i obciążyć w tych rzeczywistych punktach w których koła motocykla stykają się z rynną?
Siatkę dla samej ramy potrafię zrobić i zbadać ramę obciążając ją na skrajnych belkach (tam gdzie rynny są przykręcone do ramy. Nie potrafię jednak zamodelować tego na potrzeby badania razem z rynną.
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i podpowiedzi. |
|
Autor |
RE: Badanie ramy przyczepy motocyklowej. SW Simulation. |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 08/01/2016 19:30 |
|
|
http://www.lcsc.edu/media/119402/Simulation_Student_WB_2011_ENG.pdf
już pierwszy przykład w zasadzie odpowiada na Twoje pytania. |
|
Autor |
RE: Badanie ramy przyczepy motocyklowej. SW Simulation. |
Spawarotti
Użytkownik
Postów: 3
Data rejestracji: 23.06.16 |
Dodane dnia 08/01/2016 20:52 |
|
|
Dzięki wielkie, jutro spróbuję bazując na linku od Ciebie.
Mam jeszcze jedno pytanie, czy żeby możliwie najdokładniej odzwierciedlić rzeczywistość rama musi zostać potraktowana jako belka/kratownica ( nie bryła jak to jest z automatu)?
Edytowane przez Spawarotti dnia 08/01/2016 20:53 |
|
Autor |
RE: Badanie ramy przyczepy motocyklowej. SW Simulation. |
jasiu
Użytkownik
Postów: 87
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 08/02/2016 12:22 |
|
|
bryła to raczej pomyłka. Jak chcesz najlepsze wyniki to elementy płytowo-powłokowe |
|
Autor |
RE: Badanie ramy przyczepy motocyklowej. SW Simulation. |
Spawarotti
Użytkownik
Postów: 3
Data rejestracji: 23.06.16 |
Dodane dnia 08/02/2016 19:18 |
|
|
To chyba wyższa szkoła jazdy, nie miałem tego na zajęciach nawet.
Gdy chce ustawić dla każdego elementu kratownice, to uzyskuję błędy dla tych skośnych beleczek na rogach ramy. Komunikat mówi, że elementy są za krótkie. Cała reszta interpretowana jest jako kratownica.
W czym może być problem? Jest jakaś minimalna długość elementu żeby potraktować go jako kratownicę/belkę? |
|
Autor |
RE: Badanie ramy przyczepy motocyklowej. SW Simulation. |
czacza
Użytkownik
Postów: 57
Data rejestracji: 31.05.14 |
Dodane dnia 08/03/2016 08:18 |
|
|
Drogi Spawarotii,
Uprzedzę pana Piotra i podrzucam Tobie odnośnik do właśnie jego artykułu na tym forum o granicach teorii belek. Naprawdę warto przeczytać, z pewnością odpowie on też na Twoje pytanie.
Odnośnik: http://feazone.org/readarticle.php?article_id=2
Pozdrawiam serdecznie,
Robert |
|
Autor |
RE: Badanie ramy przyczepy motocyklowej. SW Simulation. |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 08/05/2016 10:31 |
|
|
Policzenie tego jako ramy,a w zasadzie może raczej rusztu, albo ramy przestrzennej (z pewnością nie kratownicy!!!) nie jest złym pomysłem. Tak, że patrząc na model nie przejmowałbym się, że wielkość "narożników" wychodzi poza teorię belkową. Czasami przyjęcie, że coś "jest belką" (choć nią nie jest) nie wprowadza do obliczeń nadmiernych błędów (i oczywiście w sytuacji gdy miejsce, w którym występuje owa belka nie jest miejscem, w którym chcemy poznać rozkład naprężeń). Tak więc można to policzyć jako układ ramowy.
A dlaczego SW krzyczy? Bo najprawdopodobniej nie potrafi rozpoznać kierunku dominującego zwłaszcza w sytuacji, w której końcówki "pręta" są ścięte skośnie. |
|