Autor |
Siły działające na kotwy |
czacza
Użytkownik
Data rejestracji: 31.05.14 |
Dodane dnia 05/31/2014 18:08 |
|
|
Szanowni Forumowicze,
Problemem jest obliczenie sił działających na kotwy mocujące ramę z profili zamkniętych do fundamentu.
Podstawa ramy kotwiona jest w 4 miejscach (narożnikach), natomiast pozostała część jej podstawy stoi nieprzytwierdzona na fundamencie. Rama analizowana będzie jako model belkowy, a obciążeniem będzie siła boczna, która stara się przesunąć konstrukcję (ścinając przy tym kotwy).
Czy wystarczającym jest zamodelowanie podparcia jako pełnego utwierdzenia w miejscu kotw, a na pozostałej długości profili odebranie składowej pionowej przesunięcia by obliczenia były adekwatne? Pozwoli mi to otrzymać siły reakcji w podparciu, które następnie wykorzystam w obliczeniach wytrzymałościowych samych kotw.
Będę bardzo wdzięczny za pomocne odpowiedzi, ponieważ jestem początkującym i samodzielnym adeptem obliczeń numerycznych i brak mi weryfikacji moich pomysłów i metod. Czy moje rozumowanie w tym przypadku jest poprawne i wystarczające?
Pozdrawiam,
Robert |
|
Autor |
RE: Siły działające na kotwy |
piotr
Super Administrator
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 06/01/2014 20:32 |
|
|
¯eby odpowiedzieć na to pytanie to mamy jednak trochę mało danych. Jakie kotwy, jak mocowane do ramy, po co odbierać przesunięcia pionowe. Jaki jest ciężar całości , czy tarcie może/musi/nie może mieć wpływ na mocowanie i jeszcze trochę innych gdy zobaczymy coś więcej: jakiś schemacik, rysuneczek etc... |
|
Autor |
czacza
Użytkownik
Dodane dnia 06/01/2014 22:39 |
|
|