Autor |
analiza mes wymiennika gruntowego |
danieldh
Użytkownik
Data rejestracji: 10.11.10 |
Dodane dnia 11/10/2010 19:07 |
|
|
Mam nadzieje że napisałem w odpowiednim miejscu a więc przejdźmy do rzeczy
Chcę przedstawić rozkład temperatury w gruncie, oraz na wymienniku podczas jego pracy. Na obecną chwile widzę to tak: jednorodny wycinek gruntu (może być o jednolitej temperaturze początkowej lecz mam również gradient) w którym jest umieszczony wymiennik pionowy typu U (kawał rury z PE wygięty w kształt litery U umieszczony w odwiercie), w wymienniku przepływa ze stałą prędkością wodny roztwór glicerolu o stałej temperaturze na wejściu. Chciał bym zrobić model takiego obiektu żeby pokazać rozkład temperatury oraz proces wychładzania gruntu.
Pierwsze co przyszło mi na myśl to analiza mes... Niestety nie mam żadnego doświadczenia w modelowaniu procesów cieplnych. Miło by było jak ktoś by mi troszkę pomógł/doradził
Pozdrawiam. |
|
Autor |
RE: analiza mes wymiennika gruntowego |
piotr
Super Administrator
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 11/10/2010 21:02 |
|
|
Fajnie! Spróbujemy pomóc ale pytaj bardziej konkretnie. Zacznijmy w jakim programie chcesz pracować i czy rozkład temperatur w gruncie to jedyny Twój cel? |
|
Autor |
danieldh
Użytkownik
Dodane dnia 11/13/2010 23:45 |
|
|
Pracuje w SolidWorks Flow Simulation (myślę że się do tego nadaję ? a ponadto nie jest chyba tak bardzo skomplikowanym narzędziem jak pozostałe, więc na początek chyba jest ok). Troszkę już nad tym posiedziałem więc napisze jak to ma wyglądać, a przynajmniej chciał bym żeby to tak wyglądało.