Jeżeli do oprogramowania inżynierskiego można podpiąć własne procedury to NVIDIA udostępnia darmowy driver NVCC za pomocą którego można kompilować kod napisany w C. Można to robić z Visual Studio (od wersji 10) pod Windows lub używając gcc pod Linuxem.
Wówczas oprogramowanie optymalizuje się pod posiadaną kartę graficzną. Warto mieć kartę o CUDA capability większym niż 2.0 ze względu na obsługę typu double.Zobacz Komentarze Newsów
Czy ktoś z forum korzysta może z Elmera? Bardzo ciekawi mnie jak to działa. Bo z tego tutka wynika, że jest OK, a tymczasem ja próbowałem... bezskutecznieZobacz Komentarze Newsów
Może tutaj znajdę podpowiedź.
Ponieważ jestem początkujący w obsłudze programów CAD/CAM/MES mam pytanie. Mam zrobić kilka analiz w programie Femap, wieży kratownicowej i o ile w tym programie sobie radzę w podstawowym stopniu a " narysowanie " wieży która ma np. 50 węzłów i kilkadziesiąt prętów (elementów) można zrobić właśnie od razu w Femap to jak wygląda sprawa z bardziej złożonymi konstrukcjami gdzie węzłów jest kilkaset i tyle samo elementów. Czy to jedyna droga żeby modelować taką wieżę to mozolne" budowanie" czy można użyć programu do narysowania wieży (jeśli tak jakie?) a potem eksport do Femap ale wtedy jak z siatką elementów?
Jeśli post jest niezgodny lub niezrozumiały poprawię ale starałem się wytłumaczyć jak najobszerniej.
Autor
RE: Program do zaprojektowania wieży kratownicowej
Różnego rodzaju ułatwienia pomocne przy rysowaniu tego typu konstrukcji na pewno można znaleźć w programach stworzonych z myślą o budownictwie (np. Revit, Robot, RSTAB/RFEM). Jeśli wieża składa się z powtarzalnych segmentów lub występuje w nich jakiś "pattern" to wchodzi w grę również użycie zwykłych programów CAD i parametryzacja. Widziałem też kiedyś artykuł, którego autorzy wykorzystali darmowe oprogramowanie do przekształcenia bryłowej siatki MES w strukturę typu lattice. Niestety nie udało mi się go teraz znaleźć, ale jeśli go odszukam to podam namiary.