Autor |
Analiza strukturalna - skrzydło szybowca |
Gorthin
Użytkownik
Postów: 22
Data rejestracji: 28.11.13 |
Dodane dnia 01/26/2019 16:40 |
|
|
Witam.
Chciałem przeprowadzić analizę strukturalną modelu. Załączam plik do podglądu.
Na bagnecie w otworach dałem Fixed Support i włączyłem grawitację. Jednakże wyskoczyły mi dwa błędy:
1. An internal solution magnitude limit was exceeded. Please check your Environment for inappropriate load values or insufficient supports. Please see the Troubleshooting section of the Help System for more information.
2. An internal solution magnitude limit was exceeded. (Node Number 3473, Body powloki (jest to model powłoki skrzydła), DOF ROTY) Please check your Environment for inappropriate load values or insufficient supports. You may select the offending object and/or geometry via RMB on this warning in the Messages window. Please see the Troubleshooting section of the Help System for more information.
Model był powierzchniowy przerobiony w ACP na laminaty. Może to jest powodem?
Pomoże ktoś? |
|
Autor |
RE: Analiza strukturalna - skrzydło szybowca |
jasiu
Użytkownik
Postów: 87
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 01/26/2019 18:55 |
|
|
Wysoce prawdopodobne są dwa błędy: albo nie połączyłeś ze sobą czegoś wewnątrz modelu skrzydła, albo masz gruby błąd we własnościach materiałowych. Ja bym stawiał na drugą możliwość skoro masz laminat. |
|
Autor |
RE: Analiza strukturalna - skrzydło szybowca |
BE-FEA
Użytkownik
Postów: 112
Data rejestracji: 01.12.17 |
Dodane dnia 01/26/2019 22:02 |
|
|
Całkiem prawdopodobne, że utwierdziłeś tylko fragment modelu a jakaś część (powłoka skrzydła wskazana w błędzie) nie ma poprawnie przypisanego kontaktu z resztą. Albo właśnie błąd w danych materiału.
Edytowane przez BE-FEA dnia 01/26/2019 22:02 |
|
Autor |
RE: Analiza strukturalna - skrzydło szybowca |
Gorthin
Użytkownik
Postów: 22
Data rejestracji: 28.11.13 |
Dodane dnia 01/27/2019 11:22 |
|
|
A ewentualnie jak można poprawić błąd w kontakcie powłoki. Bo chyba to na to wskazuje problem, gdyż na części spływowej skrzydła wygląda jakby nie było połączenia między krawędziami. Jak włączyłem analizę modalną aby zerknąć na drgania własne skrzydła, to końcówka skrzydła się właśnie rozjechała jakby nie była połączona. Nie wiem do końca czemu. Model powłok był robiony w Catii jako jedna część a nie dwie (górna i dolna) dodane do siebie?
Edytowane przez Gorthin dnia 01/27/2019 11:42 |
|
Autor |
RE: Analiza strukturalna - skrzydło szybowca |
BE-FEA
Użytkownik
Postów: 112
Data rejestracji: 01.12.17 |
Dodane dnia 01/27/2019 15:04 |
|
|
ANSYS'a za bardzo nie znam, ale przypuszczam, że w przeciwieństwie do takich prostych solverów MES wbudowanych w programy CAD, raczej nie definiuje automatycznie kontaktu związanego. Musisz albo dodać globalny kontakt albo ręcznie zdefiniować pary. Wystarczy nawet kontakt typu bonded, czyli trwałe połączenie. |
|