Autor |
Przyczepa samochodowa |
Piotrek91
Użytkownik
Postów: 10
Data rejestracji: 05.09.13 |
Dodane dnia 09/05/2013 20:28 |
|
|
Witam,muszę wykonać analizę statyczna przyczepy samochodowej w femapie.Problem jest następujący jak wykonać model w Solidworksie,żeby nie posypały się obliczenia w femapie?Zadaję to pytanie ponieważ pracowałem juz troche w femapie ale tylko przy konstrukcjach typu belka z otworami poddana różnym obciążeniom a nie pracowałem z tak rozbudowaną konstrukcją...Z góry dziękuję za pomoc. |
|
Autor |
RE: Przyczepa samochodowa |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 09/05/2013 22:58 |
|
|
Chyba raczej ramę przyczepy?
Jeżeli tak to masz dwa wyjścia (zależy od Twojego opiekuna) albo model belkowy , albo model powłokowo-płytowy.
W obu przypadkach "w sumie" najszybszy model to ten od zera budowany w FEMAP'ie.
Piszę "w sumie", bo można wykonać jakiś model w SolidWorksie, np powierzchniowy, ale w związku z kłopotami budowania siatki na takim modelu, polecam jednak czystego FEMAP'a
Pomysł by modelować elementami bryłowymi ramę przyczepy, uważam cokolwiek za chybiony. |
|
Autor |
RE: Przyczepa samochodowa |
Piotrek91
Użytkownik
Postów: 10
Data rejestracji: 05.09.13 |
Dodane dnia 09/06/2013 14:27 |
|
|
Generalnie model ma być belkowo-powłokowy konstrukcji,temat pracy jest następujący "Ocena wytrzymałości samochodowej przyczepy jednoosiowej typu SAM w oparciu o model belkowo-powłokowy".Czyli najlepiej jest wykonać cały model w femapie??? |
|
Autor |
RE: Przyczepa samochodowa |
dyku
Użytkownik
Postów: 124
Miejscowość: 3CITY
Data rejestracji: 13.05.08 |
Dodane dnia 09/06/2013 15:41 |
|
|
Jeśli wykonasz model w Femap co nie bedzie specjalnie trudne to masz większą kontrolę nad geometrią i unikasz niespodzianek i dodatkowej pracy. Rama przyczepy razem z elementami powłokowymi nie jest specjalnie skomplikowana. Zrób szkic poglądowy zanim zaczniesz modelować, ułatwi ci to pracę. Powodzenia.
Edytowane przez dyku dnia 09/06/2013 15:43 |
|
Autor |
RE: Przyczepa samochodowa |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 09/06/2013 15:53 |
|
|
Potwierdzam to co napisałem wcześniej i podpisuje się pod postem Dyku. Zdecydowanie będziesz miał najmniej pracy z czystym FEMAP'em. |
|
Autor |
RE: Przyczepa samochodowa |
Piotrek91
Użytkownik
Postów: 10
Data rejestracji: 05.09.13 |
Dodane dnia 09/06/2013 15:54 |
|
|
Narazie dziękuję za pomoc,pewnie jeszcze wróce do tematu przyczemy ale to w poźniejszym terminie:) |
|
Autor |
RE: Przyczepa samochodowa |
Piotrek91
Użytkownik
Postów: 10
Data rejestracji: 05.09.13 |
Dodane dnia 10/07/2013 18:26 |
|
|
Witam wszystkich poraz kolejny, chciałbym zapytać Was jak zamodelować połączenie 2 ram w femapie.Ramy te to rama mocująca płytę podłogową i rama nośna konstrukcji, obie muszą być wykonane elementami belkowymi.W rzeczywistości ramy są zespawane ze sobą.Z góry dziękuję i proszę również o informację gdzie dany typ połączenia znajduje się w femapie;)
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us |
|
Autor |
RE: Przyczepa samochodowa |
Piotrek91
Użytkownik
Postów: 10
Data rejestracji: 05.09.13 |
Dodane dnia 10/07/2013 20:04 |
|
|
Czy zastosowanie 2 rodzajów przekrojów i nałożenie na tą samą linię przy użyciu offsetów będzie prawidłowym rozwiązaniem? tak jak na rysunku poniżej
Uploaded with ImageShack.us
|
|
Autor |
RE: Przyczepa samochodowa |
Piotrek91
Użytkownik
Postów: 10
Data rejestracji: 05.09.13 |
Dodane dnia 10/08/2013 10:45 |
|
|
Z góry przepraszam za taki "ogromny"problem na jaki się natknołem ale chcę się nauczyć obsługi femapa no i rozwiązać zagadnienie... |
|
Autor |
RE: Przyczepa samochodowa |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 10/08/2013 16:44 |
|
|
Moim zdaniem będzie tak długo dobre, dopóki w węzłach nie będziesz musiał dodawać obciążenia. |
|
Autor |
RE: Przyczepa samochodowa |
Piotrek91
Użytkownik
Postów: 10
Data rejestracji: 05.09.13 |
Dodane dnia 10/08/2013 18:40 |
|
|
Problem właśnie jest taki,że do kątownika musiałaby być zamocowana płyta podłogowa... |
|
Autor |
RE: Przyczepa samochodowa |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 10/08/2013 19:56 |
|
|
No to masz dwa wyjścia albo zbudować model z fizycznie przesuniętymi osiami, w którym powiązanie między nimi realizujesz mniej sztywnymi belkami (z pary, którą masz - pracochłonne i dyskusyjne pod względem odpowiedniości modelu. Albo trochę łatwiejsze poprzez przyłożenie do modelu obciążenia statycznie równoważnego (pojawią się momenty). No i ostatnia propozycja potraktować zespawane belki jak jedną belkę o w rezultacie przesuniętej osi obojętnej. Który z tych sposobów zastosować tak naprawdę zależy moim zdaniem od rzeczywistego sposobu wprowadzenia do układu obciążeń. |
|
Autor |
RE: Przyczepa samochodowa |
Piotrek91
Użytkownik
Postów: 10
Data rejestracji: 05.09.13 |
Dodane dnia 10/08/2013 20:19 |
|
|
Obciążeń rozpatrzyć muszę kilka jedno z nich to obciążenie rozłożone równomiernie na całą powierzchnię ładunkową przyczepy.Co do ostatniego zaproponowanego rozwiązania nie jestem przekonany, ponieważ płyta w tym wypadku i tak musiała by być połączona z osią neutralną belki więc kątownik raczej nic nie wnosi w ten sposób ...chodziło mi o to, żeby rama wykonana z kątowników przeniosła obciążenie z płyty na ramę przyczepy |
|
Autor |
RE: Przyczepa samochodowa |
Piotrek91
Użytkownik
Postów: 10
Data rejestracji: 05.09.13 |
Dodane dnia 11/12/2013 20:12 |
|
|
Witam wszystkich po raz kolejny,gdzie można dostać informację jak dobiera się współczynnik bezpieczeństwa dla konstrukcji będących w użytku np. ramy samochodowe,przyczep. Z góry dziękuję za odpowiedź!
|
|
Autor |
RE: Przyczepa samochodowa |
araszka
Użytkownik
Postów: 1
Data rejestracji: 07.06.17 |
Dodane dnia 06/07/2017 23:22 |
|
|
fajne przyczepy samochodowe mają na stronie przyczepkasamochodowa.pl/
Edytowane przez piotr dnia 06/10/2017 20:03 |
|