MES,CAD,CAE,FEA
News Search:
StartGaleriaForumDownloadArtykułyNewsyLinkiZasoby wiedzyKontaktZasady Stosujemy pliki cookies więcej...11/01/2024 00:57:42
Reklama
Nawigacja
Galeria
Forum
Download
Artykuły
FAQ
Linki
Zasoby wiedzy
Kontakt
Szukaj
Losowa Fotka
Wyniki naprężenia 4
Wyniki naprężenia 4
Ślizgowy element konstrukcji
Użytkownicy Online
CAD, MES -metoda elementów skończonych,obliczenia inżynierskie i metody numeryczne
WITAMY:
adrian24024
jako nowego użytkownika.

Zarejestrowanch Uzytkowników: 1400

Super Administratorzy: 1
Administratorzy: 1
Użytkownicy: 1398

Użytkownicy Online:

arepaj22 tygodni
ndv27 tygodni
piotr43 tygodni
damian1410076 tygodni
BE-FEA78 tygodni

Gości Online: 34

Twoje IP to: 3.142.135.121

Kategorie Forum 53
Wątki na Forum 1268
Posty na Forum 5665
Komentarzy 83
Newsy 142
Artykuły 10
Ściągniętych plików 62
Kategorie Downloads 4
Ciekawe Strony 13
Postów w Shoutbox 413
Przykłady
Wyniki obliczeń - przemieszczenia

Wyniki obliczeń - przemieszczenia

Kompostownik
Wykres wyników

Wykres wyników

Problem Oli
Klasyczne warunki brzegowe - kinematyczne

Klasyczne warunki brzegowe - kinematyczne

Ślizgowy element konstrukcji
Wyniki naprężenia 4

Wyniki naprężenia 4

Ślizgowy element konstrukcji
Felga model 1 mesh

Felga model 1 mesh

Model Felgi
Partnerzy

Strony wspierającej nas firmy:
Leasing,faktoring, kredyt gdy szukasz gotówki.
Opony to tanie opony letnie oraz katalog
zawierający firmy transportowe
Strony naszych przyjaciół:

Darmowe arkusz Excela
Strony sponsorów:
Zawsze się znajdzie forum transportowe na giełdzie ładunków/ na stronie giełdy ładunków
ciekawe i miłe sercu rzeczy to: fajne fotki dzieci na stronie mojebaby.pl lub też warte obejrzenia zwierzęta domowe ze strony mojzwierz.pl
-->../lll
Ostatnie Komentarze
marek_ac dnia 11.01.2017 08:14

Demo download (nowy link): (poprawiono patrz: Linki-> Przyjaciele -> Vanadis)

Zobacz Komentarze Artykułów
marek_ac dnia 21.04.2015 05:53

... mała poprawka: double wprowadzono w wersji 1.3
Zobacz Komentarze Newsów
marek_ac dnia 20.04.2015 18:59

Jeżeli do oprogramowania inżynierskiego można podpiąć własne procedury to NVIDIA udostępnia darmowy driver NVCC za pomocą którego można kompilować kod napisany w C. Można to robić z Visual Studio (od wersji 10) pod Windows lub używając gcc pod Linuxem.
Wówczas oprogramowanie optymalizuje się pod posiadaną kartę graficzną. Warto mieć kartę o CUDA capability większym niż 2.0 ze względu na obsługę typu double.
Zobacz Komentarze Newsów
marek_ac dnia 14.04.2015 00:51

Witam,

Na dysku:

TUTAJ

zamieściłem demo (wersję windowsową) modelu rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń.

W pliku vanadis.txt zawarty jest krótki opis modelu.

Marek
Zobacz Komentarze Artykułów
steleri dnia 17.03.2015 21:54

Czy ktoś z forum korzysta może z Elmera? Bardzo ciekawi mnie jak to działa. Bo z tego tutka wynika, że jest OK, a tymczasem ja próbowałem... bezskutecznie
Zobacz Komentarze Newsów

Ostatnie aktywne Tematy rss1 rss2
Forum Wątek Odpowiedzi Ostatni Post
POMOCNA DŁOń - pomagamy studentom rozwiązywać zadania Analiza statyczna wózka wagonowego 3 BE-FEA 02/28/2022 18:26
Jestem kompletnie zielony ABAQUS PROBLEM 2 Euklides_PL 01/25/2022 20:24
Ogłoszenia i newsy (branża CAE) OBLICZENIA WYTRZYMAŁOŚCIOWE MES I RYSUNEK TECHNICZNY 0 1pkm 09/24/2021 01:50
Jestem kompletnie zielony ABAQUS BŁĄD 1 BE-FEA 09/15/2021 19:44
PRACA w CAE, oferty "biznesowe" Pomoc projektowa - Ansys fluent 3 BE-FEA 09/15/2021 19:32
Jestem kompletnie zielony ABAQUS - ANALYTICAL RIGID 2 Euklides_PL 08/30/2021 21:20
Jestem kompletnie zielony WSTĘPNE NAPRĘZENIA ŚCISKAJĄCE/SHRINK FIT ABAQUS 1 BE-FEA 06/03/2021 14:14
PRACA w CAE, oferty "biznesowe" Szkolenia komercyjne 3 Adrian28 05/30/2021 11:57
Sprawy studenckie OPTYMALIZACJA POWIERZCHNI ABAQUS 5 BE-FEA 03/23/2021 23:17
Sprawy studenckie comsol heat transfer in porous media 1 BE-FEA 03/09/2021 17:55
Sprawy studenckie ABAQUS-WARUNKI BRZEGOWE 1 BE-FEA 02/15/2021 00:01
Sprawy studenckie Potrzebna pomoc - Femap 2 jasiu 01/27/2021 18:25
Sprawy studenckie SolidWorks Simulation - podnoszenie zbiornika 3 BE-FEA 11/24/2020 14:33
Teoria MES Kwantowy MES 1 BE-FEA 11/13/2020 14:32
Jestem kompletnie zielony DEFORM 0 CwaniakzPKSU 11/05/2020 08:46
Zobacz Temat
CAD, MES -metoda elementów skończonych,obliczenia inżynierskie i metody numeryczne | SANDBOX | Sprawy studenckie
Autor Analiza utraty stateczości
kocyk
Użytkownik

Postów: 18
Data rejestracji: 05.06.13
Dodane dnia 09/19/2013 13:51
Witam, nie mogę znaleźć swojego starego tematu.

Wykonuję analizę utraty stateczności cienkościennych profili (kątownik oraz ceownik) dla różnych schematów podparcia w msc patran. Zależy mi na uzyskaniu ścieżek równowagi. wykorzystuję przy tym elementy quad4. Warunki brzegowe oraz obciążenia dodawane w środku ciężkości profili za pomocą MPC typu RBE2. Podczas analizy nieliniowej wykorzystuję metodę Newtona-Raphsona oraz arc-length.
Jednak w pliku .f06 otrzymuję taki komunikat:

^^^ USER INFORMATION MESSAGE 9005 (NLSTATIC)
^^^ THE SOLUTION FOR LOOPID= 622 IS SAVED FOR RESTART
*** USER WARNING MESSAGE 4698 (DCMPD)
STATISTICS FOR DECOMPOSITION OF MATRIX KLLRH.
THE FOLLOWING DEGREES OF FREEDOM HAVE FACTOR DIAGONAL RATIOS GREATER THAN
1.000000E+07 OR HAVE NEGATIVE TERMS ON THE FACTOR DIAGONAL.
USER INFORMATION:
THIS MESSAGE MAY BE IGNORED IF NO GRID POINT IDS OR HIGH RATIO MESSAGES APPEAR IN THE TABLE ON THE NEXT PAGE.

Czym to może być spowodowane?
Dziękuję za pomoc.
Edytowane przez kocyk dnia 09/19/2013 13:52
Autor RE: Analiza utraty stateczości
dyku
Użytkownik

Postów: 124
Miejscowość: 3CITY
Data rejestracji: 13.05.08
Dodane dnia 09/20/2013 09:35


A jak masz podpartą belkę?

Może to jest wynik nie zablokowania któregoś stopnia swobody?

pozdr,
Autor RE: Analiza utraty stateczości
kocyk
Użytkownik

Postów: 18
Data rejestracji: 05.06.13
Dodane dnia 09/20/2013 14:16
Swoje analizy wykonuje dla schematu w ktorym jeden koniec jest zamocowany (odebrane wszystkie stopnie swobody), a drugi koniec swobodny (swoje analizy wykonuje rowniez dla innych schematow, ale na razie ograniczmy sie do tego). Katownik to 20x20 i symulacje przeprowadzam dla roznych wielkosci siatek w celu zobrazowania wplywu wielkosci siatki na otrzymane wyniki (siatka 20, 10, 5). Dodam, ze uwzgledniam nieliniowosc materialowa oraz geometryczna. Probowalem parametrem K6ROT zmieniac, wtedy tylko zmienial sie wezel w ktorym nastepuja te zbyt duzo przemieszczenia. Czy moze to wynikac z wielkosci siatki elememt skonczonych?
pozdrawiam:)
Autor RE: Analiza utraty stateczości
kojot
Użytkownik

Postów: 50
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 24.04.10
Dodane dnia 09/20/2013 20:09
W tutoraliach Ansysa czytałem że w nieliniowych analizach wyboczenia trzeba zadać małe obciążenie które faktycznie wyprowadzi układ z równowagi poza osiowym ( w rzeczywistości zawsze występuje jakaś nieosiowość obciążenia ). Może dopiero wtedy ciało zacznie sie wybaczać i problem zniknie. Nie znam się na Nastranie i niewiem czy faktycznie to jest jego źródłem.
Edytowane przez kojot dnia 09/20/2013 20:12
Autor RE: Analiza utraty stateczości
kocyk
Użytkownik

Postów: 18
Data rejestracji: 05.06.13
Dodane dnia 09/21/2013 01:00
tzn model się wybacza, tylko właśnie występuje ten błąd o dużych translacjach lub obrotach w węźle i nie mam pojęcia czym to jest spowodowane... przy wyżej wspomnianym kątowniku natrafiam prawdopodobnie również na punkt bifurkacji, ponieważ na ścieżce równowagi dochodzi do siły granicznej, a następnie obciążenie oraz przemieszczenia maleją, ale to jest pewnie spowodowane złymi ustawieniami długości łuku.
Pozdrawiam.
Autor RE: Analiza utraty stateczości
Leonardo
Użytkownik

Postów: 90
Data rejestracji: 22.02.11
Dodane dnia 09/21/2013 08:29
Analiza wyboczeniowa (buckling) to teoretyczne wyznaczanie bifurkacyjnych punktów niestateczności konstrukcji perfekt. W jej wyniku otrzymuje się ciąg wartości własnych i odpowiadających im wektorów własnych. Kocyk natomiast wnioskując z opisu próbuje utworzyć ścieżkę równowagi. Aby to zadziałało powinna występować imperfekcja, czyli albo realna imperfekcja geometryczna albo zastępcze obciążenie poprzeczne. Bez tego nawet zastosowanie nieliniowości materiałowej i geometrycznej teoretycznie nie wystarczy. Chociaż tutaj pręt jest modelowany powłokami 4węzłowymi i w zależności od przyłożonego obciążenia zginanie może od razu wystąpić i wtedy zadziała.
Komunikat sugeruje za dużą różnicę wartości elementów macierzy sztywności, jakaś część zdaje się być geometrycznie zmienna, najprawdopodobniej problem leży w elementach rbe2. Parametr k6rot służy do sterowania 6 stopniem swobody w węzłach elementów powłokowych i związany jest z problemem obrotu węzła względem osi prostopadłej do płaszczyzny esa. Nie powinien mieć żadnego wpływu na problem, podobnie jak wielkość siatki.
Autor RE: Analiza utraty stateczości
kocyk
Użytkownik

Postów: 18
Data rejestracji: 05.06.13
Dodane dnia 09/26/2013 20:47
Witam,
Dalej borykam się z nieliniową analizą stateczności.
Mój badany kątownik bardzo dziwnie się zachowuje po przekroczeniu siły granicznej. Zamiast się przełamywać, powraca do swojej początkowej pozycji. czy to jest spowodowane wyłapaniem innej ścieżki równowagi...? Poniżej zamieszczam moje rysunki. Model, charakter pracy mojego kątownika, oraz przemieszczenia przy sile granicznej oraz dla ostatniej iteracji.






Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Ł.K.
Autor RE: Analiza utraty stateczości
piotr
Super Administrator

Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07
Dodane dnia 09/27/2013 21:51
Czy mógłbyś to opisać trochę dokładniej. Nie bardzo rozumiem co się dzieje i co przedstawiają zamieszczone przez ciebie rysunki. Piszesz, że pręt wrócił do pierwotnej pozycji ale wykres temu przeczy (chyba)...
Autor RE: Analiza utraty stateczości
kocyk
Użytkownik

Postów: 18
Data rejestracji: 05.06.13
Dodane dnia 10/01/2013 13:33
Panie Piotrze na wykresie bardzo dobrze widać, że na początku wartość przemieszczenia rośnie, aż do uzyskania siły granicznej (w tej fazie kątownik się wybacza co przedstawione jest na powyższym rysunku 4), po przekroczeniu siły granicznej przemieszczenie maleje aż do punktu zero, co również widać na wykresie (czyli powraca, zamiast się przełamywać dalej, rysunek 5 przemieszczenia dla ostatniej wartości iteracji). Przemieszczenie powinno dalej rosnąć, dlatego wstawiłem czerwoną strzałkę na wykresie, aż do zniszczenia takiego kątownika.
Autor RE: Analiza utraty stateczości
piotr
Super Administrator

Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07
Dodane dnia 10/01/2013 18:53
A nie jest to po prostu tak, że najpierw obciążenie rośnie, a potem maleje? Wskazywałby na to "histerezowy" wygląd wykresu. Czyli, że cykl obliczeniowy zawiera w sobie narastanie obciążenia do pewnej wartości a potem tej wartości zmniejszanie?
Autor RE: Analiza utraty stateczości
kocyk
Użytkownik

Postów: 18
Data rejestracji: 05.06.13
Dodane dnia 10/01/2013 19:23
Zmieniłem rodzaj przeliczania macierzy z automatycznej na obliczaną w każdym kroku iteracyjnym i muszę przyznać, że uzyskałem fajny wynik. Jak znajdę więcej czasu to postaram się zamieścić nowe rysunki.
Pozdrawiam
Ł.K.
Autor RE: Analiza utraty stateczości
kocyk
Użytkownik

Postów: 18
Data rejestracji: 05.06.13
Dodane dnia 10/01/2013 22:31
Przesyłam animację. Jednak jeszcze chyba coś nie gra w tej analizie....
http://www.youtube.com/watch?v=GbcOA9DE9yQ&feature=youtu.be
Autor RE: Analiza utraty stateczości
Leonardo
Użytkownik

Postów: 90
Data rejestracji: 22.02.11
Dodane dnia 10/02/2013 00:45
Zachowanie tego wspornika jest raczej absurdalne. Krzywa odkształcenia wykazuje podejrzaną podwójną krzywiznę widoczną w pobliżu wierzchołka. W początkowej fazie przyrostu obciążenia można zauważyć również cofnięcie się deformacji niczym "przeskoku" i ponowny wzrost ugięcia. Na koniec całość powraca do stanu wyjściowego.
Jeśli analiza prowadzona jest dla dużych odkształceń i z uwzględnieniem modelu sprężysto-plastycznego niemożliwa jest histereza, o której wspominał Piotr, gdyż po przekroczeniu granicy plastyczności powstały by już odkształcenia trwałe, które nie zniknęły by nawet przy usunięciu obciążenia.
Istotne może być wyjaśnienie sytuacji na rysunku 2. Siła pionowa 40kN zaczepiona jest do węzła, który znajduje się w środku ciężkości przekroju, środku ciężkości węzłów ujętych "pająkiem"?
Autor RE: Analiza utraty stateczości
kocyk
Użytkownik

Postów: 18
Data rejestracji: 05.06.13
Dodane dnia 10/02/2013 11:01
Zaczepiona jest w środku ciężkości przekroju.
Po przestawieniu rodzaju przeliczania macierzy otrzymałem poniższy wykres, który jest lepszy, ale dalej mnie niepokoi.

Skocz do Forum:
Reklama
Najtańszy sklep z dobrymi oponami

Szukaj
Google
 
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Ankieta dla Użytkowników
Jakiego używasz programu MES

Nastran (wszelkiej maści)

Ansys

Abaqus

Cosmos/M

Comsol

Algor

MARC

Inny

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.
Reklama
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Bulix
26.01.2022
Witam, szukam osoby która ogarnia program FEMM.

damian14100
25.01.2022
Witam, Czy znajduje się na forum osoba która ma doświadczenie w obliczeniach wytrzymałościowych wózków wagonowych ?

BE-FEA
31.03.2021
Nie pracuję w Deform, ale może coś podpowiem na zasadzie analogii do innych programów MES. Napisz jeśli nadal aktualne.

daniel8894
31.03.2021
Czy pomógłby ktoś w zrobieniu symulacji procesu skrawania w Deform 3 d

BE-FEA
09.03.2021
Postaram się pomóc, zapraszam do kontaktu jeśli nadal aktualne.

kinia22
09.03.2021
witam, potrzebuje kogoś kto pomoże w przygotowaniu projektu w programie COMSOL - przeplyw ciepła przez ośrodek porowaty!

BE-FEA
02.04.2020
Przerobiło mi jedną literę na emotkę. Chodzi o przycisk new thread

BE-FEA
02.04.2020
Żeby dodać nowy temat wystarczy wejść w odpowiedni dział i kliknąć mały przycisk "ew thread" po prawej stronie.

KrzywaOHIO
30.03.2020
Jak dodać nowy wątek na forum?

Konrad96
02.12.2019
Witam, czy jest tu ktoś kto dobrze zna się na programie Robot struktural i pomógłby mi zamodelować belkę żelbetową podobną do belki użytej w badaniu? Proszę o kontakt jeśli ktoś chciałby pomóc

Archiwum
Wydarzenia
PonWtrCzwPiSoNie
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
Copyright Piotr© 2007- - 2024
Powered by Peter-Fusion © 2009 - Modified Aztec Theme