Autor |
Model powłokowy a brylowy |
plastikman
Użytkownik
Data rejestracji: 15.07.11 |
Dodane dnia 05/06/2012 16:47 |
|
|
Czy może mi ktoś wytłumaczyć dokładnie czym sie owe modele różnią między sobą. Kiedy stosować bryłowy a powłokowy. Analizując ugięcie blach dla modelu bryowego i powłokowego zauwazłem, że uplastycznienie zaczyna się dla różnych wartości siły.
|
|
Autor |
RE: Model powłokowy a brylowy |
lukasz85
Użytkownik
Data rejestracji: 01.05.12 |
Dodane dnia 05/06/2012 18:16 |
|
|
Ponieważ jestem "zielony" więc proszę wziąć odchyłkę na moją odpowiedź :) ale... Model bryłowy od powłokowego do obliczeń płyt zginanych ma duże znaczenie ze względu na pewne uproszczenia dla konstrukcji cienkościennych. Wydaje mi się, że jest to związane z odkształceniami dla płyt, które wyrażają się w postaci drugich pochodnych ugięć, a tym samym koniecznością spełnienia ciągłości pierwszej pochodnej funkcji kształtu. Jeśli chodzi o szersze informacje to odwołuje do Zienkiewicza.
Co do samego podejścia jak ocenić, czy dana konstrukcja jest jeszcze płytą, to pewnie decydują o tym parametry geometryczne płyty, ale o tym pewnie więcej w Timoshence. |
|
Autor |
piotr
Super Administrator
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 05/06/2012 20:16 |
|
|
Myślę, że wytłumaczenie jest prostsze. MES w wariancie przemieszczeniowym daje odpowiedź na pytanie o naprężenia (odkształcenia) w elemencie w postaci WARTOŚCI ŚREDNIEJ W CAŁYM ELEMENCIE skończonym. Co to powoduje? Wyobraźmy sobie, że płyta jest podzielona na swojej grubości na dwie warstwy elementów bryłowych. Uzyskamy więc w przypadku zginania odpowiedź jakie panuje naprężenie nie na powierzchni dolnej/górnej płyty ale w odległości 1/4 całej grubości płyty od tych dwu powierzchni - czyli sporo mniejsze. Dlatego, jak widać na wykresie powyżej, uplastycznienie zaczyna się później dla modelu bryłowego. |
|
Autor |
plastikman
Użytkownik
Data rejestracji: 15.07.11 |
Dodane dnia 05/09/2012 10:08 |
|
|