Jeżeli do oprogramowania inżynierskiego można podpiąć własne procedury to NVIDIA udostępnia darmowy driver NVCC za pomocą którego można kompilować kod napisany w C. Można to robić z Visual Studio (od wersji 10) pod Windows lub używając gcc pod Linuxem.
Wówczas oprogramowanie optymalizuje się pod posiadaną kartę graficzną. Warto mieć kartę o CUDA capability większym niż 2.0 ze względu na obsługę typu double.Zobacz Komentarze Newsów
Czy ktoś z forum korzysta może z Elmera? Bardzo ciekawi mnie jak to działa. Bo z tego tutka wynika, że jest OK, a tymczasem ja próbowałem... bezskutecznieZobacz Komentarze Newsów
Z góry przepraszam, jeśli zdarza mi się używać niefachowych terminów - MES uczyłem się w Niemczech, gdzie studiuję. Mam jednak zdecydowanie więcej wiary w polską umiejętność " przechytrzenia maszyny"
Sam nie do końca wiedziałem, w którym dziale opisać mój problem - wydaje mi się jednak, że dotyczy on głównie oprogramowania.
Obliczanym obiektem jest stalowy tłoczek przedstawiony tutaj:
https://imageshack.com/i/fvnb5yp
Średnica zewnętrzna denka 60 mm, wysokość całkowita 52,95 mm, grubość dna 5,8 mm, grubość ścianki 3 mm.
Celem uproszczenia zdefiniowałem model jako bryłę obrotową w 2D (Axisymmetric) i naszkicowałem jedynie półprofil, jak widać na linku poniżej:
https://imageshack.com/i/mv8qd1p
" Na dole" figura jest umocowana we wszystkich kierunkach, z zewnątrz oddziałuje ciśnienie o wartości 160 bar, powodujące wgniecenie dna i ścianek tłoczka do środka. Właśnie owe wgniecenie jest obiektem rozważań w zadaniu.
Aby jakoś określić to wgniecenie, obliczam zmniejszenie objętości powietrza znajdującego się wewnątrz tłoczka (kładziemy tłoczek na podłożu do góry dnem i rzeczoną objętością jest ta znajdująca się " pod" tłoczkiem). Obliczenie tego na bazie brył obrotowych w 2D jest stosunkowo proste:
- definiuję wewnętrzną powierzchnię profilu
- wywołuję współrzędne węzłów znajdujących się na tej powierzchni - przed i po deformacji