Autor |
Warunki brzegowowe- kinematyczne |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 11/12/2008 18:29 |
|
|
Na początek dwie możliwości utwierdzeniem jest miejsce przyłożenia opony obciążenie "wchodzi" poprzez śruby mocujące lub odwrotnie. Co jeszcze? |
|
Autor |
RE: Warunki brzegowowe- kinematyczne |
Maciek
Użytkownik
Postów: 11
Data rejestracji: 13.01.08 |
Dodane dnia 02/05/2009 02:00 |
|
|
hmmm
przylorzenie sily jest latwe poniewaz to bedzie albo śruby mocujace jak mowisz .... albo ja bym dal dziure w srodku tam zebral te wezly wszytkie, zamodelowal sobie wezel w sorku osi i tego noda bym zrobil pilotem dla wszystkich tych nodow slavow na dziurze.
jak zablokowac przemieszczenia to nie mam teraz latwego pomyslu, ale utwierdzenie w miejscu przylorzenia opony nie jest najlepsze, poniewaz blokujesz momenty gientne tzn. felga nie moze sie obracac.
dokladnie modelowanie podparcia to hmmm chyba tylko z opona obliczyc jak sie odksztalca w zetknieciu z droga i tam zalorzyc kontakt typu klejonego i dopiero takie elastyczne utwierdzenie przykladac do felgi. moze ktos bedzie mial jakies sprytne obejscie tego
Edytowane przez Maciek dnia 02/05/2009 02:01 |
|
Autor |
RE: Warunki brzegowowe- kinematyczne |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 02/09/2009 21:33 |
|
|
Proponowane przez Ciebie mocowanie poprzez śruby jest niezłe, ale ja bym chętnie widział dyskusję czy przypadkiem śruby nie dociskają płaszczyznę felgi do płaszczyzny piasty na tyle mocno, że obciążenie promieniowe jest przenoszone przez powierzchnię styku a nie , jak proponujesz, przez śruby. Wiem też że zależy to od felgi. Np w moim starym citroenie była taka felga, która do płaszczyzny piasty przylegała punktowo w okolicach otworów na śruby (wiem bo były ślady), Zaś w polonezie to chyba były jeszcze jakieś bolce centrujące i krawędź piasty wchodziła w otwór w feldze... Hmm ...??? |
|
Autor |
RE: Warunki brzegowowe- kinematyczne |
ADMIN
Administrator
Postów: 651
Miejscowość: Warszawa, PL
Data rejestracji: 18.10.07 |
Dodane dnia 02/11/2009 21:44 |
|
|
Zaś w polonezie to chyba były jeszcze jakieś bolce centrujące i krawędź piasty wchodziła w otwór w feldze...
W niektórych autach rzeczywiście były bolce w celu ustalenia odpowiedniego położenia koła. Teraz chyba się ich nie stosuje (wiem że Corvette miało takie bolce), ale w wielu autach widziałem, jak właśnie felga "wchodzi" w piastę koła (same śruby to widać za mało).
Pozdrawiam,
Admin
We live in an age when pizza gets to your home faster than police or an ambulance |
|
Autor |
RE: Warunki brzegowowe- kinematyczne |
chruscik
Użytkownik
Postów: 3
Data rejestracji: 22.04.09 |
Dodane dnia 04/22/2009 23:05 |
|
|
te bolce stosuje sie czasami az do dzisiaj... choc czesto pozycjonuje sie piasta.
Felga jest stabilna wskutek sil tarcia pomiedzy felga a tarcza hamulcowa, same sruby sluza wylacznie generacji tarcia.
Takze najlepiej byloby zamodelowac felge + sruby wpuszczone w tarcze hamulcowa i lapnac sama tarcze w srodku (co odpowiada polaczeniu piasty z tarcza
Edytowane przez chruscik dnia 04/22/2009 23:06 |
|