Autor |
Dobór modelu fizycznego |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 11/12/2008 18:22 |
|
|
Zastanówmy się czy chcemy analizować zagadnienia statyczne czy może dynamikę? A może zasymulujemy uderzenie? Ja proponuję " na początek" statykę a dopiero potem dalszy ciąg ale może, ktoś ma inne zdanie. Zwracam uwagę, że wybór ten będzie miał wpływ na możliwy dobór jednostek modelu. Dynamika eliminuje (z praktycznego punktu widzenia) układ N, mm. No i pozostaje SI.
Edytowane przez piotr dnia 11/12/2008 18:23 |
|
Autor |
RE: Dobór modelu fizycznego |
ADMIN
Administrator
Postów: 651
Miejscowość: Warszawa, PL
Data rejestracji: 18.10.07 |
Dodane dnia 01/24/2009 01:24 |
|
|
Zdecydowanie zacząłbym najpierw od statyki
Pozdrawiam,
Admin
We live in an age when pizza gets to your home faster than police or an ambulance |
|
Autor |
RE: Dobór modelu fizycznego |
PB
Użytkownik
Postów: 32
Data rejestracji: 03.09.08 |
Dodane dnia 01/24/2009 10:53 |
|
|
Statyka została wykonana tylko na innym modelu http://feazone.org/forum/viewthread.php?forum_id=44&thread_id=353 |
|
Autor |
RE: Dobór modelu fizycznego |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 01/24/2009 11:43 |
|
|
Policzyć to nie problem. I tak naprawdę o to nie chodzi. Nam potrzeba przedyskutowania całego TOKU OBLICZEń krok po kroku. Więc jeżeli ktoś chce pochwalić się swoimi obliczeniami felgi to proszę bardzo ale:
- podać opis modelu:
założenia,obciążenia, warunki brzegowe, dane materiałowe, typ elementów...
- podać rozwiązanie:
warianty obciążenia, warianty warunków brzegowych etc...
WNIOSKI!
Niestety zamieszczenie zrzutów ekranu z mapką naprężeń, choć ładne i chwalebne, to zbyt mało, aby uznać sprawę naszego problemu za załatwioną. Ciągle nikt nie zadał decydującego ciosu w dyskusjach o obciążeniach i podziale modelu. Nic nie powiedzieliśmy o sposobie podparcia.... Jednym słowem jesteśmy w malinach! |
|
Autor |
RE: Dobór modelu fizycznego |
PB
Użytkownik
Postów: 32
Data rejestracji: 03.09.08 |
Dodane dnia 01/24/2009 13:53 |
|
|
Zgadzam się, tylko jak sam zwróciłeś uwagę to nie ta felga! Poczekam na dobry model i wtedy wszystko opisze. Tak przy okazji może ustalmy współczynnik skalowania? |
|
Autor |
RE: Dobór modelu fizycznego |
wieczny_student
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Warszafka
Data rejestracji: 19.06.08 |
Dodane dnia 01/25/2009 22:33 |
|
|
Jeśli są potrzebne wymiary felgi to postaram się je zdobyć...
Pozdrowienia,
Emalia:
wieczny_student-1976@o2.pl
student mechatroniki PW na 14-tym roku . |
|
Autor |
RE: Dobór modelu fizycznego |
Maciek
Użytkownik
Postów: 11
Data rejestracji: 13.01.08 |
Dodane dnia 02/05/2009 01:48 |
|
|
witam
hmm a po co ci obliczenia dynamiczne ...
felg nigdy nie liczylem ale po mojemu to analizy sa dwie
- w stanie postoju. czyli nazwyklejsza statyka
- podczas jazdy, ale to tylko zmęczenie.
no chyba ze ktos chce wyprobowac felge jak jezdzi po kraweznikach to mozna ale to i tak bedzie zmeczenie ... dynamika calkowicie odpada.
w sumie widze 7 load casow
- postoj czyli wszystkie sily, momenty na raz w jednym load case
- oraz 6 dla zmeczenia, dla kazdej sily i kazdego momentu. to da amplitudy naprezen pochodzace od 1N oraz 1 Nm. wartosc srednia dla pobliczen zmeczeniowych wprost od obliczen w trakcie postoju /tylko ciezar wlasny/ i wsio.
takich rzeczy jak cisnienie wogole bym nie uzglednial, poniewaz cisnienie w opowie typu 2 bary da radialnie 0.2 MPa i obwodowo jakies 0.5 MPa - dla stali to jest pomijalna rzecz, poniewaz naprezenia po produkcji pewno sa wieksze a pozatym to do naprezen od ciezaru wlasnego to bedzie jakis ulamek procenta.
|
|
Autor |
RE: Dobór modelu fizycznego |
Maciek
Użytkownik
Postów: 11
Data rejestracji: 13.01.08 |
Dodane dnia 02/05/2009 01:50 |
|
|
aha jesli ktos moze, przeslijcie mi na pm jakiegos linka do modelu. najlepiej format iges albo sat |
|
Autor |
RE: Dobór modelu fizycznego |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 02/09/2009 21:35 |
|
|
A dlaczego ciśnienie ma dać siłę obwodową? |
|
Autor |
RE: Dobór modelu fizycznego |
czaszka18
Użytkownik
Postów: 15
Data rejestracji: 23.07.09 |
Dodane dnia 08/28/2009 19:37 |
|
|
zgadzam się dokładnie z przedmówcą odnośnie zrobienia statyki najpierw ale dlaczego jest sugestia o zaniedbaniu dynamiki? nie kumam...
wydaje mi się, że dynamika odgrywa 90% warunków + zmęczenie, statyka owszem ale nie najważniejsza chyba.
a po drugie czemu rozpatrujemy stal? skoro modele felg wyglądają na stopy aluminium?
po trzecie zgadzam się odnośnie ciśnienia, które można zaniedbać, bo co to 2 bary na taki stop, no chyba, że założenie jest uzyskania maksymalnej dokładności wyników.
pozdrawiam i czekam na wszystkie za i przeciw :)
Łukasz |
|
Autor |
RE: Dobór modelu fizycznego |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 03/17/2010 20:10 |
|
|
Ruszmy trochę te felgę!
Kontynuując dyskurs dynamika- statyka. Powiem tak z punktu widzenia analizy naukowej, ABSOLUTNIE dynamika tak! Z punktu widzenia prkatycznego... hmm tu bym się zastanowił. No bo tak wchodzi w grę albo sprawdzenie jakiegoś "sztucznego" przypadku albo analiza stochastyczna. Ta druga jak to ze statystyką bywa da też stochastyczne odpowiedzi. Zaś pierwszy przypadek sprowadza się do pytania: a co felga ma wytrzymać? |
|
Autor |
RE: Dobór modelu fizycznego |
Tomekk
Użytkownik
Postów: 242
Miejscowość: Norge
Data rejestracji: 01.10.09 |
Dodane dnia 03/18/2010 07:52 |
|
|
odp: 200tys w sluzbowym aucie podjezdzajac pod metrowe krawezniki ??
pozdr
Tomek
-----------------------------
człowiekiem jestem ...
Edytowane przez Tomekk dnia 03/18/2010 07:52 |
|
Autor |
RE: Dobór modelu fizycznego |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 03/18/2010 16:33 |
|
|
No dobrze ale z jaką prędkością? |
|
Autor |
RE: Dobór modelu fizycznego |
kzurawski
Użytkownik
Postów: 54
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 09.01.08 |
Dodane dnia 08/18/2010 09:10 |
|
|
Ktoś policzył felgę, czy skończyło się na dyskusji?
...rubbish in, rubbish out... |
|
Autor |
RE: Dobór modelu fizycznego |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 08/18/2010 17:18 |
|
|
Niestety tylko dyskusja a i to niemrawa...
Może we wrześniu zabiorę się za tą felgę, przynajmniej w podstawowym zakresie.
Mam obliczenia jakie wykonuje pewna firma, ... ale uważam je za totalnie błędne. No i nie mam prawa ich publikować...
Edytowane przez piotr dnia 08/18/2010 20:42 |
|
Autor |
RE: Dobór modelu fizycznego |
kzurawski
Użytkownik
Postów: 54
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 09.01.08 |
Dodane dnia 08/20/2010 07:24 |
|
|
Chętnie pomogę. Na razie nie mam działającego systemu MES (nie będę kradł Ansysa, czy Abaqusa), uruchamiam nową wersję salome-meca x64. Trochę to pewnie potrwa, tak jak potrwało z wersją 32 bit na moim starym laptopie.
...rubbish in, rubbish out... |
|
Autor |
RE: Dobór modelu fizycznego |
kzurawski
Użytkownik
Postów: 54
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 09.01.08 |
Dodane dnia 08/20/2010 07:28 |
|
|
Odnoszę wrażenie, że na większości forów tego typu ludzie chętnie opowiadają kto jest producentem jakiegoś oprogramowania, jakie fajne cechy ma i co dodali. Jak przychodzi co do czego, to nie potrafią obsłużyć CosmosWorks z którego się naśmiewają.
...rubbish in, rubbish out... |
|
Autor |
RE: Dobór modelu fizycznego |
kzurawski
Użytkownik
Postów: 54
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 09.01.08 |
Dodane dnia 08/20/2010 07:29 |
|
|
Może w tym właśnie tkwi problem z policzeniem tej felgi...
...rubbish in, rubbish out... |
|
Autor |
RE: Dobór modelu fizycznego |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 08/20/2010 21:08 |
|
|
Jak to zwykle bywa większość szuka odpowiedzi... a nie roboty... |
|