Autor |
Sugestie na temat spawania różnych gatunków blach. |
mieszkowicz
Użytkownik
Postów: 34
Data rejestracji: 16.05.11 |
Dodane dnia 12/06/2011 21:04 |
|
|
Witam
Interesuję mnie Wasze zdanie na temat ramienia koparki a konkretnie łączenia różnych gatunków blach. Górny i dolny płaszcz blacha S355 o grubości 8mm a blachy boczne (środniki) Domex 420 grubość 5mm. Proszę o odpowiedź. Moim zdaniem jest to bezsensu posunięcie . Ale kolega chcę w ten sposób skonstruować ramię i proszę o opinie Was jako ekspertów z doświadczeniem.
Dziękuje
Edytowane przez mieszkowicz dnia 12/06/2011 21:05 |
|
Autor |
RE: Sugestie na temat spawania różnych gatunków blach. |
diadyn
Użytkownik
Postów: 34
Data rejestracji: 21.11.09 |
Dodane dnia 12/06/2011 21:52 |
|
|
mieszkowicz napisał:
Moim zdaniem jest to bezsensu posunięcie.
Można wiedzieć dlaczego tak uważasz?
Edytowane przez diadyn dnia 12/06/2011 21:54 |
|
Autor |
RE: Sugestie na temat spawania różnych gatunków blach. |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 12/06/2011 22:53 |
|
|
Myślę. że aby odpowiedzieć na to pytanie trzeba mieć więcej danych. A czy możesz podać uzasadnienie dla takiego, na pozór przyznaję dziwnego, doboru blach?
|
|
Autor |
RE: Sugestie na temat spawania różnych gatunków blach. |
mieszkowicz
Użytkownik
Postów: 34
Data rejestracji: 16.05.11 |
Dodane dnia 12/16/2011 06:48 |
|
|
U nas w firmie akurat "leżała" luzem taka blacha i szef tak zadecydował. |
|
Autor |
RE: Sugestie na temat spawania różnych gatunków blach. |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 12/19/2011 08:41 |
|
|
To JEST uzasadnienie. 
Edytowane przez piotr dnia 12/19/2011 21:50 |
|
Autor |
RE: Sugestie na temat spawania różnych gatunków blach. |
Leonardo
Użytkownik
Postów: 90
Data rejestracji: 22.02.11 |
Dodane dnia 12/20/2011 15:31 |
|
|
Zasadniczym obciążeniem ramienia koparki będą siły w płaszczyźnie pionowej. W takim przypadku największe naprężenia wystąpią w stopkach (półkach) dźwigara skrzynkowego. Sensowne ukształtowanie dźwigara hybrydowego wymagałoby zastosowania stali o wyższej wytrzymałości na pasy a stali o niższej wytrzymałości na środniki. Dodatkowo cienkie środniki są bardziej podatne na lokalną utratę stateczności stąd również korzystne jest zastosowanie stali o niższej wytrzymałości. Technicznie więc pomysł jest ZŁY. Natomiast formalnie, zamiast kupować blachę można zastosować to co akurat leży na magazynie więc praktycznie jest OK, tak jak napisał Piotr. |
|