MES,CAD,CAE,FEA
News Search:
StartGaleriaForumDownloadArtykułyNewsyLinkiZasoby wiedzyKontaktZasady Stosujemy pliki cookies więcej...12/04/2024 09:26:17
Reklama
Nawigacja
Galeria
Forum
Download
Artykuły
FAQ
Linki
Zasoby wiedzy
Kontakt
Szukaj
Losowa Fotka
Wyniki naprężenia 1
Wyniki naprężenia 1
Ślizgowy element konstrukcji
Użytkownicy Online
CAD, MES -metoda elementów skończonych,obliczenia inżynierskie i metody numeryczne
WITAMY:
adrian24024
jako nowego użytkownika.

Zarejestrowanch Uzytkowników: 1400

Super Administratorzy: 1
Administratorzy: 1
Użytkownicy: 1398

Użytkownicy Online:

arepaj26 tygodni
ndv32 tygodni
piotr48 tygodni
damian1410081 tygodni
BE-FEA82 tygodni

Gości Online: 45

Twoje IP to: 3.145.9.80

Kategorie Forum 53
Wątki na Forum 1268
Posty na Forum 5665
Komentarzy 83
Newsy 142
Artykuły 10
Ściągniętych plików 62
Kategorie Downloads 4
Ciekawe Strony 13
Postów w Shoutbox 413
Przykłady
Ciekawostki

Ciekawostki

Ząb
Naprężenia w modelu 2 bottom

Naprężenia w modelu 2 bottom

Naprężenia w płytach
Dyskretyzacja modelu

Dyskretyzacja modelu

Obliczenia trawersy
Wyniki obliczeń naprężenia (szczegóły)

Wyniki obliczeń naprężenia (szczegóły)

Kompostownik
Po ostatniej iteracji

Po ostatniej iteracji

Problem Oli
Partnerzy

Strony wspierającej nas firmy:
Leasing,faktoring, kredyt gdy szukasz gotówki.
Opony to tanie opony letnie oraz katalog
zawierający firmy transportowe
Strony naszych przyjaciół:

Darmowe arkusz Excela
Strony sponsorów:
Zawsze się znajdzie forum transportowe na giełdzie ładunków/ na stronie giełdy ładunków
ciekawe i miłe sercu rzeczy to: fajne fotki dzieci na stronie mojebaby.pl lub też warte obejrzenia zwierzęta domowe ze strony mojzwierz.pl
-->../lll
Ostatnie Komentarze
marek_ac dnia 11.01.2017 08:14

Demo download (nowy link): (poprawiono patrz: Linki-> Przyjaciele -> Vanadis)

Zobacz Komentarze Artykułów
marek_ac dnia 21.04.2015 05:53

... mała poprawka: double wprowadzono w wersji 1.3
Zobacz Komentarze Newsów
marek_ac dnia 20.04.2015 18:59

Jeżeli do oprogramowania inżynierskiego można podpiąć własne procedury to NVIDIA udostępnia darmowy driver NVCC za pomocą którego można kompilować kod napisany w C. Można to robić z Visual Studio (od wersji 10) pod Windows lub używając gcc pod Linuxem.
Wówczas oprogramowanie optymalizuje się pod posiadaną kartę graficzną. Warto mieć kartę o CUDA capability większym niż 2.0 ze względu na obsługę typu double.
Zobacz Komentarze Newsów
marek_ac dnia 14.04.2015 00:51

Witam,

Na dysku:

TUTAJ

zamieściłem demo (wersję windowsową) modelu rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń.

W pliku vanadis.txt zawarty jest krótki opis modelu.

Marek
Zobacz Komentarze Artykułów
steleri dnia 17.03.2015 21:54

Czy ktoś z forum korzysta może z Elmera? Bardzo ciekawi mnie jak to działa. Bo z tego tutka wynika, że jest OK, a tymczasem ja próbowałem... bezskutecznie
Zobacz Komentarze Newsów

Ostatnie aktywne Tematy rss1 rss2
Forum Wątek Odpowiedzi Ostatni Post
POMOCNA DŁOń - pomagamy studentom rozwiązywać zadania Analiza statyczna wózka wagonowego 3 BE-FEA 02/28/2022 18:26
Jestem kompletnie zielony ABAQUS PROBLEM 2 Euklides_PL 01/25/2022 20:24
Ogłoszenia i newsy (branża CAE) OBLICZENIA WYTRZYMAŁOŚCIOWE MES I RYSUNEK TECHNICZNY 0 1pkm 09/24/2021 01:50
Jestem kompletnie zielony ABAQUS BŁĄD 1 BE-FEA 09/15/2021 19:44
PRACA w CAE, oferty "biznesowe" Pomoc projektowa - Ansys fluent 3 BE-FEA 09/15/2021 19:32
Jestem kompletnie zielony ABAQUS - ANALYTICAL RIGID 2 Euklides_PL 08/30/2021 21:20
Jestem kompletnie zielony WSTĘPNE NAPRĘZENIA ŚCISKAJĄCE/SHRINK FIT ABAQUS 1 BE-FEA 06/03/2021 14:14
PRACA w CAE, oferty "biznesowe" Szkolenia komercyjne 3 Adrian28 05/30/2021 11:57
Sprawy studenckie OPTYMALIZACJA POWIERZCHNI ABAQUS 5 BE-FEA 03/23/2021 23:17
Sprawy studenckie comsol heat transfer in porous media 1 BE-FEA 03/09/2021 17:55
Sprawy studenckie ABAQUS-WARUNKI BRZEGOWE 1 BE-FEA 02/15/2021 00:01
Sprawy studenckie Potrzebna pomoc - Femap 2 jasiu 01/27/2021 18:25
Sprawy studenckie SolidWorks Simulation - podnoszenie zbiornika 3 BE-FEA 11/24/2020 14:33
Teoria MES Kwantowy MES 1 BE-FEA 11/13/2020 14:32
Jestem kompletnie zielony DEFORM 0 CwaniakzPKSU 11/05/2020 08:46
Zobacz Temat
CAD, MES -metoda elementów skończonych,obliczenia inżynierskie i metody numeryczne | Pozostałe wątki | Off-topic
Autor New High-Tech Material for Space Elevator Project Developed by Cambridge University Team
ADMIN
Administrator

Postów: 651
Miejscowość: Warszawa, PL
Data rejestracji: 18.10.07
Dodane dnia 02/01/2009 01:34
New High-Tech Material for Space Elevator Project Developed by Cambridge University Team

Ever since it was first popularised by Arthur C Clarke, the idea of a r0;space elevatorr1; has languished in the realms of science fiction. But now a team of British scientists has taken the first step on what could be a high-tech stairway to heaven. Spurred on by a 4 millons dollars research prize from Nasa, a team at Cambridge University has created the worldr17;s strongest ribbon: a cylindrical strand of carbon that combines lightweight flexibility with incredible strength and has the potential to stretch vast distances.


The development has been seized upon by the space scientists, who believe the technology could allow astronauts to travel into space via a cable thousands of miles long r12; a space elevator.

They predict the breakthrough will revolutionise space travel. It has a point, though at this stage it is still a tenuous one. Such an elevator could potentially offer limitless and cheap space travel. At a stroke, it would make everything from tourism to more ambitious expeditions to Mars commercially viable. The idea couldnr17;t come too soon for Nasa, which spends an estimated £308m every time the shuttle blasts off, not to mention burning about 900 tons of polluting rocket fuel.

The American space agency is already staring at a black hole in its finances that means it will not replace its ageing shuttle fleet r12; due to retire in 2010 r12; until 2014 at the earliest. Without its own transport, Nasa has recently contracted private firms such as SpaceX, headed by Elon Musk, the internet entrepreneur, to provide transport to and from the International Space Station. The idea of an elevator could solve the problem r12; although perhaps not quickly enough for Nasa.

Space elevator project design

The Cambridge team is making about 1 gram of the high-tech material per day, enough to stretch to 18 miles in length. r0;We have Nasa on the phone asking for 144,000 miles of the stuff, but there is a difference between what can be achieved in a lab and on an industrial level,r1; says Alan Windle, professor of materials science at Cambridge University, who is anxious not to let the work get ahead of itself.

Enthusiasts say space elevators will be able to lift material more than 22,000 miles into orbit for as little as £300 per pound weight, compared with about £14,000 per pound using existing rockets. That would open up the possibility of tourists visiting a sky hotel in orbit, with a view previously enjoyed only by astronauts. It would also allow for far cheaper travel to the moon and planets since most of the energy required by rockets is used simply to escape Earthr17;s gravity.

The concept of a lift into space was first proposed in 1895 by Konstantin Tsiolkovsky, a Russian scientist who was inspired by the Eiffel tower. The idea continued to be batted around in scientific circles until the late 1970s when Clarke based his novel The Fountains of Paradise on the idea. In it he asked: r0;If the laws of celestial mechanics make it possible for an object to stay fixed in the sky, might it not be possible to lower a cable down to the surface and so establish an elevator system linking Earth to space?r1;

At the time the answer was a resounding r0or1;, and Clarke admitted the idea would be met with laughter for years to come, but over the past decade the concept has moved from the fringes of the scientific establishment towards the mainstream.

The theory sounds plausible: a cable is extended up to a station 22,245 miles into space r12; the point at which satellites stay in geostationary orbit r12; and kept under tension by the competing forces of gravity on Earth and the outward centrifugal acceleration at the platform end. The cable then extends a further 40,000 miles into space to a counterweight that helps keep the whole structure stable. An elevator is attached and powered up the cable much like a train on a celestial track.

The idea is still in the realms of science fiction, and no one is expecting it to become a reality for at least another decade, but the concept is gaining currency. Last year saw the formation of the International Space Elevator Consortium, an independent group designed to promote the idea.

Nasa has pledged $4m over five years from its Centennial Challenges programme to the Elevator: 2010 competition. The contest challenges teams to build working scale models of an elevator that can travel 1km vertically upwards at a minimum speed of 2 metres per second. The best performance so far is just 100 metres at a speed of 1.8 metres per second. The next challenge is scheduled for April.

r0;We are talking about something totally different from the conventional concept of space travel,r1; says Ben Shelef, chief executive officer of the Spaceward Foundation, Nasar17;s partner in the project. r0;This is not about three astronauts on a special mission, it is about hundreds of tons a day being lifted into orbit. I often say that we shouldnr17;t be dealing with Nasa on this, we should be dealing with the US Department of Transportation.r1;

Shelefr17;s plans have big long-term goals. r0;It will start with supplies, but many of the worldr17;s problems are due to overcrowding so eventually we see the elevator as a way of shifting human life off Earth and into space.r1;

Given the distance any cable would have to stretch and the stresses it is under at the top to support its own weight, it would need to taper as it reaches Earth. A conventional cable that is one strand thick at Earth level would therefore be about as wide as the whole planet at 22,000 miles. And this is the problem the Cambridge team thinks it may have solved.

The discovery in the 1990s of r0anotubesr1; (a cylindrical version of carbon) meant that for the first time a material strong and light enough was possible. However, these nanotubes proved too brittle to be formed into long strands. The Cambridge team has found a way of combining separate nanotubes into web-like structures that bind to form longer strands.

r0;The key thing is that the process essentially makes carbon into smoke, but because the smoke particles are long thin nanotubes, they entangle and hold hands. We are actually making elastic smoke, which we can then wind up into a fibre,r1; says Windle.

He also suggests the technique has enormous possibilities r12; many of them more mundane r12; for everything from bulletproof vests to car manufacture. However, it is the possibility that it could be used for a space elevator that excites him. r0;It is an eye-catching idea, and you have to aim high,r1; he says, adding that the creation of material strong enough for such an idea is about five to 10 years away.

The teamr17;s results were outlined at a conference last month in Luxembourg, which gathered together hundreds of futurists, Nasa researchers and representatives of the European Space Agency. John Winter of EuroSpaceward, the agency that organised the conference, says the advance proves the idea of stretching a cable, or tether, from the Earth to a station in space, along which a vehicle can travel, is closer to becoming a reality than previously thought.

r0;The biggest problem has always been finding a material that is strong enough and lightweight enough to stretch tens of thousands of miles into space,r1; says Winter. r0;This isnr17;t going to happen probably for the next decade at least, but in theory this is now possible. The advances in materials for the tether are very exciting.r1;

http://www.timesonline.co.uk


Pozdrawiam,
Admin

We live in an age when pizza gets to your home faster than police or an ambulance
Skocz do Forum:
Reklama
Najtańszy sklep z dobrymi oponami

Szukaj
Google
 
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Ankieta dla Użytkowników
Jakiego używasz programu MES

Nastran (wszelkiej maści)

Ansys

Abaqus

Cosmos/M

Comsol

Algor

MARC

Inny

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.
Reklama
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Bulix
26.01.2022
Witam, szukam osoby która ogarnia program FEMM.

damian14100
25.01.2022
Witam, Czy znajduje się na forum osoba która ma doświadczenie w obliczeniach wytrzymałościowych wózków wagonowych ?

BE-FEA
31.03.2021
Nie pracuję w Deform, ale może coś podpowiem na zasadzie analogii do innych programów MES. Napisz jeśli nadal aktualne.

daniel8894
31.03.2021
Czy pomógłby ktoś w zrobieniu symulacji procesu skrawania w Deform 3 d

BE-FEA
09.03.2021
Postaram się pomóc, zapraszam do kontaktu jeśli nadal aktualne.

kinia22
09.03.2021
witam, potrzebuje kogoś kto pomoże w przygotowaniu projektu w programie COMSOL - przeplyw ciepła przez ośrodek porowaty!

BE-FEA
02.04.2020
Przerobiło mi jedną literę na emotkę. Chodzi o przycisk new thread

BE-FEA
02.04.2020
Żeby dodać nowy temat wystarczy wejść w odpowiedni dział i kliknąć mały przycisk "ew thread" po prawej stronie.

KrzywaOHIO
30.03.2020
Jak dodać nowy wątek na forum?

Konrad96
02.12.2019
Witam, czy jest tu ktoś kto dobrze zna się na programie Robot struktural i pomógłby mi zamodelować belkę żelbetową podobną do belki użytej w badaniu? Proszę o kontakt jeśli ktoś chciałby pomóc

Archiwum
Wydarzenia
PonWtrCzwPiSoNie
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
Copyright Piotr© 2007- - 2024
Powered by Peter-Fusion © 2009 - Modified Aztec Theme