MES,CAD,CAE,FEA
News Search:
StartGaleriaForumDownloadArtykułyNewsyLinkiZasoby wiedzyKontaktZasady Stosujemy pliki cookies więcej...11/21/2024 13:36:06
Reklama
Nawigacja
Galeria
Forum
Download
Artykuły
FAQ
Linki
Zasoby wiedzy
Kontakt
Szukaj
Losowa Fotka
model 3
model 3
Model Felgi
Użytkownicy Online
CAD, MES -metoda elementów skończonych,obliczenia inżynierskie i metody numeryczne
WITAMY:
adrian24024
jako nowego użytkownika.

Zarejestrowanch Uzytkowników: 1400

Super Administratorzy: 1
Administratorzy: 1
Użytkownicy: 1398

Użytkownicy Online:

arepaj25 tygodni
ndv30 tygodni
piotr46 tygodni
damian1410079 tygodni
BE-FEA81 tygodni

Gości Online: 35

Twoje IP to: 3.145.8.2

Kategorie Forum 53
Wątki na Forum 1268
Posty na Forum 5665
Komentarzy 83
Newsy 142
Artykuły 10
Ściągniętych plików 62
Kategorie Downloads 4
Ciekawe Strony 13
Postów w Shoutbox 413
Przykłady
Przedstawienie problemu

Przedstawienie problemu

Problem Oli
Ssanie sprężanie... kupa pracy

Ssanie sprężanie... kupa pracy

Fajne gify
Obraz naprężeń

Obraz naprężeń

Obliczenia trawersy
felga - model 3 - chrom

felga - model 3 - chrom

Model Felgi
Analiza źródeł awarii łyżki koparkowej

Analiza źródeł awarii łyżki koparkowej

Awaria łyżki koparki
Partnerzy

Strony wspierającej nas firmy:
Leasing,faktoring, kredyt gdy szukasz gotówki.
Opony to tanie opony letnie oraz katalog
zawierający firmy transportowe
Strony naszych przyjaciół:

Darmowe arkusz Excela
Strony sponsorów:
Zawsze się znajdzie forum transportowe na giełdzie ładunków/ na stronie giełdy ładunków
ciekawe i miłe sercu rzeczy to: fajne fotki dzieci na stronie mojebaby.pl lub też warte obejrzenia zwierzęta domowe ze strony mojzwierz.pl
-->../lll
Ostatnie Komentarze
marek_ac dnia 11.01.2017 08:14

Demo download (nowy link): (poprawiono patrz: Linki-> Przyjaciele -> Vanadis)

Zobacz Komentarze Artykułów
marek_ac dnia 21.04.2015 05:53

... mała poprawka: double wprowadzono w wersji 1.3
Zobacz Komentarze Newsów
marek_ac dnia 20.04.2015 18:59

Jeżeli do oprogramowania inżynierskiego można podpiąć własne procedury to NVIDIA udostępnia darmowy driver NVCC za pomocą którego można kompilować kod napisany w C. Można to robić z Visual Studio (od wersji 10) pod Windows lub używając gcc pod Linuxem.
Wówczas oprogramowanie optymalizuje się pod posiadaną kartę graficzną. Warto mieć kartę o CUDA capability większym niż 2.0 ze względu na obsługę typu double.
Zobacz Komentarze Newsów
marek_ac dnia 14.04.2015 00:51

Witam,

Na dysku:

TUTAJ

zamieściłem demo (wersję windowsową) modelu rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń.

W pliku vanadis.txt zawarty jest krótki opis modelu.

Marek
Zobacz Komentarze Artykułów
steleri dnia 17.03.2015 21:54

Czy ktoś z forum korzysta może z Elmera? Bardzo ciekawi mnie jak to działa. Bo z tego tutka wynika, że jest OK, a tymczasem ja próbowałem... bezskutecznie
Zobacz Komentarze Newsów

Ostatnie aktywne Tematy rss1 rss2
Forum Wątek Odpowiedzi Ostatni Post
POMOCNA DŁOń - pomagamy studentom rozwiązywać zadania Analiza statyczna wózka wagonowego 3 BE-FEA 02/28/2022 18:26
Jestem kompletnie zielony ABAQUS PROBLEM 2 Euklides_PL 01/25/2022 20:24
Ogłoszenia i newsy (branża CAE) OBLICZENIA WYTRZYMAŁOŚCIOWE MES I RYSUNEK TECHNICZNY 0 1pkm 09/24/2021 01:50
Jestem kompletnie zielony ABAQUS BŁĄD 1 BE-FEA 09/15/2021 19:44
PRACA w CAE, oferty "biznesowe" Pomoc projektowa - Ansys fluent 3 BE-FEA 09/15/2021 19:32
Jestem kompletnie zielony ABAQUS - ANALYTICAL RIGID 2 Euklides_PL 08/30/2021 21:20
Jestem kompletnie zielony WSTĘPNE NAPRĘZENIA ŚCISKAJĄCE/SHRINK FIT ABAQUS 1 BE-FEA 06/03/2021 14:14
PRACA w CAE, oferty "biznesowe" Szkolenia komercyjne 3 Adrian28 05/30/2021 11:57
Sprawy studenckie OPTYMALIZACJA POWIERZCHNI ABAQUS 5 BE-FEA 03/23/2021 23:17
Sprawy studenckie comsol heat transfer in porous media 1 BE-FEA 03/09/2021 17:55
Sprawy studenckie ABAQUS-WARUNKI BRZEGOWE 1 BE-FEA 02/15/2021 00:01
Sprawy studenckie Potrzebna pomoc - Femap 2 jasiu 01/27/2021 18:25
Sprawy studenckie SolidWorks Simulation - podnoszenie zbiornika 3 BE-FEA 11/24/2020 14:33
Teoria MES Kwantowy MES 1 BE-FEA 11/13/2020 14:32
Jestem kompletnie zielony DEFORM 0 CwaniakzPKSU 11/05/2020 08:46
Zobacz Temat
CAD, MES -metoda elementów skończonych,obliczenia inżynierskie i metody numeryczne | Pozostałe wątki | Ogłoszenia i newsy (branża CAE)
Autor LMS Virtual.Lab Motion Rev 7 strengthens simulation capability for vehicle handling and ride comfort
ADMIN
Administrator

Postów: 651
Miejscowość: Warszawa, PL
Data rejestracji: 18.10.07
Dodane dnia 11/25/2007 15:51
LMS Virtual.Lab Motion Rev 7 strengthens simulation capability for vehicle handling and ride comfort

Leuven, Belgium r11; LMS, the engineering innovation company, announced the Introduction of LMS Virtual.Lab Motion Rev 7 for vehicle ride and handling. LMS Virtual.Lab Motion offers dedicated solutions to simulate the ride and handling behavior of vehicles from passenger cars, to motor sports vehicles and up to commercial vehicles such as trucks and buses. With Rev 7, LMS Virtual.Lab Motion gains important new capabilities to simulate vehicle and driver interaction, to accelerate the creation of full-vehicle models and to smoothen the exchange of these models with other departments. Developed in cooperation with leading NASCAR series racing teams, LMS Virtual.Lab Motion Rev 7 also features a dedicated simulation solution for professional racing teams.

LMS virtual lab
LMS VL Motion Rev 7 racing LR
LMS Virtual.Lab Motion Rev 7
strengthens simulation
capability for vehicle handling
and ride comfort
Source:
www.lmsintl.com

To further step up the accuracy and reliability of vehicle handling and ride-comfort simulation, LMS Virtual.Lab Motion incorporates the complex interaction between driver and vehicle. LMS integrated the industry-standard driver model developed by IPG Automotive in Germany, which adds actions and re-actions of a human driver to the dynamic model of a vehicle. By calculating vehicle model inputs that result from human actions including gas, brake or clutch operation, gear shift and steering, IPG-DRIVER is able to realistically model different driving styles, from defensive to aggressive. Through the integration of IPG-DRIVER in LMS Virtual.lab Motion, ride and handling engineers can simulate all chassis, driveline and control system parameters (ESP, ABS, etc.), and tune and validate them early in the design process. This was previously only feasible with physical prototypes and human drivers.

LMS Virtual.Lab Motion Rev 7 introduces new tools to drastically accelerate the vehicle modeling process and to make it error-free. The software offers predefined and parameterized suspension designs, including double A-arm, McPherson, multilink and quadralink setups. In addition, Rev 7 offers dedicated parametrized models for subsystems like steering, braking and driveline systems, for which it automatically integrates all relevant points, parts and connections into the vehicle model. Christophe Chanteur, who works at the CAE Full-Vehicle Department at PSA PEUGEOT-CITROËN in France, confirms that this approach offers great benefits. r0;The newly introduced modular approach for full-vehicle modeling matches our needs and is very useful to us,r1; Christophe Chanteur stated. r0;It enables us to create full-vehicle models starting from the models of their submechanisms, and also to define standard driving maneuvers much faster than before.r1;

LMS Virtual.Lab Motion Rev 7 features an extensive library of predefined vehicle events that include both open-loop and closed-loop vehicle maneuvers, such as slow ramp steer, ISO lane change and constant radius/speed cornering. Besides the availability of a long list of pre-defined vehicle events, the flexibility is offered to specify any kind of user-definable event. To efficiently validate the suspension design, LMS Virtual.Lab automatically generates suspension-related graphs, which include Ackerman error charts, anti dive/lift graphs and dependent suspension plots.

To guarantee consistent model data across vehicle performance attributes, the new MBS-to-FEA model conversion supports the synchronization of multibody simulation models used for ride and handling and finite-element models developed in NVH departments. Multibody models are solved as time-domain results, but converting them to NVH models allows the data to be used for frequency-domain results as well. The smooth MBS-to-FEA model conversion enable development teams to secure consistent model data across different attributes throughout the detailed engineering process.

Developed in cooperation with leading NASCAR series racing teams, LMS Virtual.Lab Motion features a dedicated simulation solution for professional racing teams. This solution gives them immediate access to sophisticated racing car simulation capabilities, avoiding modeling errors and saving valuable time. Based on straightforward entry of relevant vehicle parameters, the user is guided through a very effective process that covers vehicle assembly, dynamic simulation and result documentation. LMS Virtual.Lab Motion executes a wide variety of automated analyses in the background, including steady-state cornering, dynamic maneuvers, 7-poster rig tests or Kinematics and Compliance rig tests. Racing team professionals appreciate the ease of use and the efficiency of the simulation solution, which allows them to run full-vehicle studies at the race track during testing and racing.

For more information on LMS Virtual.Lab, please visit www.lmsintl.com/virtuallab

About LMS:
LMS is an engineering innovation partner for companies in the automotive, aerospace and other advanced manufacturing industries. LMS enables its customers to get better products faster to market, and to turn superior process efficiency to their strategic competitive advantage. LMS delivers a unique combination of virtual simulation software, testing systems, and engineering services. We are focused on the mission critical performance attributes in key manufacturing industries, including structural integrity, handling, safety, reliability, comfort and sound quality. Through our technology, people and over 25 years of experience, LMS has become the partner of choice for most of the leading discrete manufacturing companies worldwide. LMS, a Dassault Systèmes Gold Partner, is certified to ISO9001:2000 quality standards and operates through a network of subsidiaries and representatives in key locations around the world. For more information on LMS, visit the companyr17;s web site at www.lmsintl.com.

LMS Press Contacts:
Corporate:
Bruno Massa
Tel +32 16 384 200


Pozdrawiam,
Admin

We live in an age when pizza gets to your home faster than police or an ambulance
Skocz do Forum:
Reklama
Najtańszy sklep z dobrymi oponami

Szukaj
Google
 
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Ankieta dla Użytkowników
Jakiego używasz programu MES

Nastran (wszelkiej maści)

Ansys

Abaqus

Cosmos/M

Comsol

Algor

MARC

Inny

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.
Reklama
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Bulix
26.01.2022
Witam, szukam osoby która ogarnia program FEMM.

damian14100
25.01.2022
Witam, Czy znajduje się na forum osoba która ma doświadczenie w obliczeniach wytrzymałościowych wózków wagonowych ?

BE-FEA
31.03.2021
Nie pracuję w Deform, ale może coś podpowiem na zasadzie analogii do innych programów MES. Napisz jeśli nadal aktualne.

daniel8894
31.03.2021
Czy pomógłby ktoś w zrobieniu symulacji procesu skrawania w Deform 3 d

BE-FEA
09.03.2021
Postaram się pomóc, zapraszam do kontaktu jeśli nadal aktualne.

kinia22
09.03.2021
witam, potrzebuje kogoś kto pomoże w przygotowaniu projektu w programie COMSOL - przeplyw ciepła przez ośrodek porowaty!

BE-FEA
02.04.2020
Przerobiło mi jedną literę na emotkę. Chodzi o przycisk new thread

BE-FEA
02.04.2020
Żeby dodać nowy temat wystarczy wejść w odpowiedni dział i kliknąć mały przycisk "ew thread" po prawej stronie.

KrzywaOHIO
30.03.2020
Jak dodać nowy wątek na forum?

Konrad96
02.12.2019
Witam, czy jest tu ktoś kto dobrze zna się na programie Robot struktural i pomógłby mi zamodelować belkę żelbetową podobną do belki użytej w badaniu? Proszę o kontakt jeśli ktoś chciałby pomóc

Archiwum
Wydarzenia
PonWtrCzwPiSoNie
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
Copyright Piotr© 2007- - 2024
Powered by Peter-Fusion © 2009 - Modified Aztec Theme