MES,CAD,CAE,FEA
News Search:
StartGaleriaForumDownloadArtykułyNewsyLinkiZasoby wiedzyKontaktZasady Stosujemy pliki cookies więcej...04/19/2024 12:45:36
Reklama
Nawigacja
Galeria
Forum
Download
Artykuły
FAQ
Linki
Zasoby wiedzy
Kontakt
Szukaj
Losowa Fotka
model 3
model 3
Model Felgi
Użytkownicy Online
CAD, MES -metoda elementów skończonych,obliczenia inżynierskie i metody numeryczne
WITAMY:
adrian24024
jako nowego użytkownika.

Zarejestrowanch Uzytkowników: 1400

Super Administratorzy: 1
Administratorzy: 1
Użytkownicy: 1398

Użytkownicy Online:

piotr15 tygodni
ndv36 tygodni
damian1410048 tygodni
BE-FEA50 tygodni
adrian2402454 tygodni

Gości Online: 20

Twoje IP to: 3.147.73.35

Kategorie Forum 53
Wątki na Forum 1268
Posty na Forum 5665
Komentarzy 83
Newsy 142
Artykuły 10
Ściągniętych plików 62
Kategorie Downloads 4
Ciekawe Strony 13
Postów w Shoutbox 413
Przykłady
model 3

model 3

Model Felgi
Analiza konstrukcji - model dyskretny

Analiza konstrukcji - model dyskretny

Awaria łyżki koparki
Naprężenia  na powierzchni zewnętrznej zęba

Naprężenia na powierzchni zewnętrznej zęba

Ząb
model1

model1

Model Felgi
Klasyczne warunki brzegowe - kinematyczne

Klasyczne warunki brzegowe - kinematyczne

Ślizgowy element konstrukcji
Partnerzy

Strony wspierającej nas firmy:
Leasing,faktoring, kredyt gdy szukasz gotówki.
Opony to tanie opony letnie oraz katalog
zawierający firmy transportowe
Strony naszych przyjaciół:

Darmowe arkusz Excela
Strony sponsorów:
Zawsze się znajdzie forum transportowe na giełdzie ładunków/ na stronie giełdy ładunków
ciekawe i miłe sercu rzeczy to: fajne fotki dzieci na stronie mojebaby.pl lub też warte obejrzenia zwierzęta domowe ze strony mojzwierz.pl
-->../lll
Ostatnie Komentarze
marek_ac dnia 11.01.2017 08:14

Demo download (nowy link): (poprawiono patrz: Linki-> Przyjaciele -> Vanadis)

Zobacz Komentarze Artykułów
marek_ac dnia 21.04.2015 05:53

... mała poprawka: double wprowadzono w wersji 1.3
Zobacz Komentarze Newsów
marek_ac dnia 20.04.2015 18:59

Jeżeli do oprogramowania inżynierskiego można podpiąć własne procedury to NVIDIA udostępnia darmowy driver NVCC za pomocą którego można kompilować kod napisany w C. Można to robić z Visual Studio (od wersji 10) pod Windows lub używając gcc pod Linuxem.
Wówczas oprogramowanie optymalizuje się pod posiadaną kartę graficzną. Warto mieć kartę o CUDA capability większym niż 2.0 ze względu na obsługę typu double.
Zobacz Komentarze Newsów
marek_ac dnia 14.04.2015 00:51

Witam,

Na dysku:

TUTAJ

zamieściłem demo (wersję windowsową) modelu rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń.

W pliku vanadis.txt zawarty jest krótki opis modelu.

Marek
Zobacz Komentarze Artykułów
steleri dnia 17.03.2015 21:54

Czy ktoś z forum korzysta może z Elmera? Bardzo ciekawi mnie jak to działa. Bo z tego tutka wynika, że jest OK, a tymczasem ja próbowałem... bezskutecznie
Zobacz Komentarze Newsów

Ostatnie aktywne Tematy rss1 rss2
Forum Wątek Odpowiedzi Ostatni Post
POMOCNA DŁOń - pomagamy studentom rozwiązywać zadania Analiza statyczna wózka wagonowego 3 BE-FEA 02/28/2022 18:26
Jestem kompletnie zielony ABAQUS PROBLEM 2 Euklides_PL 01/25/2022 20:24
Ogłoszenia i newsy (branża CAE) OBLICZENIA WYTRZYMAŁOŚCIOWE MES I RYSUNEK TECHNICZNY 0 1pkm 09/24/2021 01:50
Jestem kompletnie zielony ABAQUS BŁĄD 1 BE-FEA 09/15/2021 19:44
PRACA w CAE, oferty "biznesowe" Pomoc projektowa - Ansys fluent 3 BE-FEA 09/15/2021 19:32
Jestem kompletnie zielony ABAQUS - ANALYTICAL RIGID 2 Euklides_PL 08/30/2021 21:20
Jestem kompletnie zielony WSTĘPNE NAPRĘZENIA ŚCISKAJĄCE/SHRINK FIT ABAQUS 1 BE-FEA 06/03/2021 14:14
PRACA w CAE, oferty "biznesowe" Szkolenia komercyjne 3 Adrian28 05/30/2021 11:57
Sprawy studenckie OPTYMALIZACJA POWIERZCHNI ABAQUS 5 BE-FEA 03/23/2021 23:17
Sprawy studenckie comsol heat transfer in porous media 1 BE-FEA 03/09/2021 17:55
Sprawy studenckie ABAQUS-WARUNKI BRZEGOWE 1 BE-FEA 02/15/2021 00:01
Sprawy studenckie Potrzebna pomoc - Femap 2 jasiu 01/27/2021 18:25
Sprawy studenckie SolidWorks Simulation - podnoszenie zbiornika 3 BE-FEA 11/24/2020 14:33
Teoria MES Kwantowy MES 1 BE-FEA 11/13/2020 14:32
Jestem kompletnie zielony DEFORM 0 CwaniakzPKSU 11/05/2020 08:46
Zobacz Temat
CAD, MES -metoda elementów skończonych,obliczenia inżynierskie i metody numeryczne | Pozostałe wątki | Ogłoszenia i newsy (branża CAE)
Autor BMW Sauber F1 Team Races to the Front After Increased Emphasis on CFD
ADMIN
Administrator

Postów: 651
Miejscowość: Warszawa, PL
Data rejestracji: 18.10.07
Dodane dnia 11/24/2007 21:56
BMW Sauber F1 Team Races to the Front After Increased Emphasis on CFD

SOUTHPOINTE, Pa., Nov. 1 /PRNewswire-FirstCall/ -- ANSYS, Inc. (Nasdaq: ANSS), a global innovator of simulation software and technologies designed to optimize product development processes, today announced that ANSYS engineering simulation software assisted the BMW Sauber F1 Team, who has more than double last year's points total in the 2007 Constructors' Championship.

bmw1
The BMW Sauber F1 Team has more than
double last yearr17;s points total in the
2007 Constructorsr17; Championship. Using
engineering software from ANSYS, Inc.
with a new supercomputer, the team has
been able to run increasingly complex
simulations of race car aerodynamics,
far quicker than was previously possible.
This has enabled the BMW Sauber
F1 Team
to analyse and implement design changes
more quickly. This composite image shows
a BMW Sauber F1 racing car colored by
pressure contours.
Image ©2006 BMW Sauber AG.

Prior to the season, the BMW Sauber F1 Team signed an extended agreement with Fluent Deutschland, a subsidiary of ANSYS, Inc., to use FLUENT(R) computational fluid dynamics (CFD) software to run powerful engineering simulations on its new supercomputer -- one of the largest in Europe -- rather than invest in a second wind tunnel. This investment in CFD has allowed the team to run increasingly complex simulations of race car aerodynamics, far quicker than was previously possible. This has enabled the BMW Sauber
F1 Team to analyze and implement design changes more quickly, which combined with other advances the team has made, has delivered the team's best performance in the Constructors' Championship to date.

"The launch of our latest supercomputer was a decisive reinforcement of our CFD capacity. Unlike other teams, we didn't plan to build a second wind tunnel. Instead, we have used the key relationship commitment with ANSYS to continue to develop and exploit the expanding potential for CFD that high- performance computing gives us," explained Mario Theissen, BMW Motorsport Director. He added that wind tunnel testing will continue as an important design element of their F1 racing car design because of
validation of results and other areas of car development.

"The big difference with CFD compared to wind tunnels is that you not only get results, but also get an understanding of what goes on. Wind tunnel testing remains important with experimental work and CFD complementing each other," Theissen said.

To optimize the performance of the FLUENT CFD software, the BMW Sauber F1 Team invested in a custom-built supercomputer called "Albert2," the successor to its original Albert supercomputer developed in 2004. Powered by 512 Intel(R) Xeon(R) 5160 dual core processors, Albert(2) is 5.5 times more powerful and three times faster than the first Albert computer. Albert2 was specifically designed and built to run CFD simulations using the latest version of FLUENT software. It has the capacity to make 12,288,000,000,000
calculations per second, which highlights the staggering pace of advance in the potential power available to perform CFD simulations. Theoretically, the BMW Sauber F1 Team could run simulations approaching and even exceeding the landmark figure of 1 billion cells. When FLUENT became the first CFD software tool to be used in F1 -- by the Benetton team of 1992 -- simulations of only 100,000 cells were possible, such as the analysis of a front wing. The possibility of FLUENT meshes of 1 billion cells or more demonstrates
how the continued partnership between the BMW Sauber F1 Team and ANSYS is proving critical to driving CFD development and making the technology ever-more important in the design process.

"Working together with the BMW Sauber F1 Team, we are exploring how maximum benefit can be yielded in aerodynamic design," said Ferit Boysan, vice president and general manager at ANSYS, Inc. "Relationships such as this are genuinely pioneering the engineering simulation possibilities of the future, and they could well have implications far beyond F1 racing. We are working at the leading edge of the technology, with the exciting thing being that we don't even know what the limits are yet."

Computer-aided engineering and CFD simulations can be applied to many areas of the racing car, allowing team engineers to quickly and accurately test a number of design candidates before developing only the most promising for wind tunnel testing. The new compute power offered by the Albert2 supercomputer allows full-car simulations in addition to the aerodynamic testing of components such as the front and rear wings, turning vanes, brake ducts, fuel tanks and more.

About the BMW Sauber F1 Team
The BMW Sauber F1 Team is a Formula One racing team with bases in Munich, Germany and Hinwil, Switzerland. The team came into existence on January 1st 2006 following the purchase of a majority share of the existing Sauber Formula One team by German car manufacturer BMW. For its first season in 2006, the team scored two podium finishes and placed fifth in the Constructors' Championship. The BMW Sauber F1 Team continues to use the facilities in Hinwil, mostly for chassis construction and improving aerodynamics,
while BMW's headquarters in Munich is responsible for designing and building the entire powertrain and electronics. The BMW Sauber F1 Team has been using the FLUENT software tool from ANSYS, Inc. for its racing car design and development since 2001.

About ANSYS, Inc.
ANSYS, Inc., founded in 1970, develops and globally markets engineering simulation software and technologies widely used by engineers and designers across a broad spectrum of industries. The Company focuses on the development of open and flexible solutions that enable users to analyze designs directly on the desktop, providing a common platform for fast, efficient and cost- conscious product development, from design concept to final-stage testing and validation. The Company and its global network of channel partners
provide sales, support and training for customers. Headquartered in Canonsburg, Pennsylvania, U.S.A., with more than 40 strategic sales locations throughout the world, ANSYS, Inc. and its subsidiaries employ approximately 1,400 people and distribute ANSYS products through a network of channel partners in over 40 countries. Visit http://www.ansys.com for more information.

ANSYS, ANSYS Workbench, AUTODYN, CFX, FLUENT and any and all ANSYS, Inc. brand, product, service and feature names, logos and slogans are registered trademarks or trademarks of ANSYS, Inc. or its subsidiaries in the United States or other countries. All other brand, product, service and feature names or trademarks are the property of their respective owners.

SOURCE ANSYS, Inc.


Pozdrawiam,
Admin

We live in an age when pizza gets to your home faster than police or an ambulance
Skocz do Forum:
Reklama
Najtańszy sklep z dobrymi oponami

Szukaj
Google
 
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Ankieta dla Użytkowników
Jakiego używasz programu MES

Nastran (wszelkiej maści)

Ansys

Abaqus

Cosmos/M

Comsol

Algor

MARC

Inny

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.
Reklama
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Bulix
26.01.2022
Witam, szukam osoby która ogarnia program FEMM.

damian14100
25.01.2022
Witam, Czy znajduje się na forum osoba która ma doświadczenie w obliczeniach wytrzymałościowych wózków wagonowych ?

BE-FEA
31.03.2021
Nie pracuję w Deform, ale może coś podpowiem na zasadzie analogii do innych programów MES. Napisz jeśli nadal aktualne.

daniel8894
31.03.2021
Czy pomógłby ktoś w zrobieniu symulacji procesu skrawania w Deform 3 d

BE-FEA
09.03.2021
Postaram się pomóc, zapraszam do kontaktu jeśli nadal aktualne.

kinia22
09.03.2021
witam, potrzebuje kogoś kto pomoże w przygotowaniu projektu w programie COMSOL - przeplyw ciepła przez ośrodek porowaty!

BE-FEA
02.04.2020
Przerobiło mi jedną literę na emotkę. Chodzi o przycisk new thread

BE-FEA
02.04.2020
Żeby dodać nowy temat wystarczy wejść w odpowiedni dział i kliknąć mały przycisk "ew thread" po prawej stronie.

KrzywaOHIO
30.03.2020
Jak dodać nowy wątek na forum?

Konrad96
02.12.2019
Witam, czy jest tu ktoś kto dobrze zna się na programie Robot struktural i pomógłby mi zamodelować belkę żelbetową podobną do belki użytej w badaniu? Proszę o kontakt jeśli ktoś chciałby pomóc

Archiwum
Wydarzenia
PonWtrCzwPiSoNie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Urodziny:

Copyright Piotr© 2007- - 2024
Powered by Peter-Fusion © 2009 - Modified Aztec Theme