Autor |
Odczytywanie wyników naprężenia w konkretnym węźle |
Inpleno
Użytkownik
Data rejestracji: 28.08.10 |
Dodane dnia 08/28/2010 14:52 |
|
|
Witam
Jestem naprawde początkującym użytkownikiem Patrana ( wersja 2008) to jest pierwszy program do obliczeń z jakiego korzystam, i pojawiają się pytani Przeprowadziłem analize naprężęń i mam wyniki pokazuje mi max i min naprężęnia w modelu, ale jak zrobić żeby czytało naprężęnia powstające w konkretnym węźle modelu? Bardzo proszę o pomoc  |
|
Autor |
RE: Odczytywanie wyników naprężenia w konkretnym węźle |
piotr
Super Administrator
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 08/29/2010 17:55 |
|
|
Mała uwaga: ze względu na blok tematyczny, w którym umieściłeś pytanie daję taką odpowiedź:
MES w wersji przemieszczeniowej nie daje odpowiedzi na pytanie o wartość naprężeń w węźle. Otrzymuje się wartość naprężeń w elemencie. Oczywiście na podstawie tych danych można prowadzić aproksymację pola naprężeń i z tej aproksymacji wnioskować o wartości naprężenia w dowolnym punkcie modelu.
Jeżeli Ci chodzi o to jak dowiedzieć się o wartość naprężeń w punkcie korzystając z PATRAN'a zadaj pytanie w "oprogramowanie CAE/sprawyPATRANA" |
|
Autor |
jasiu
Użytkownik
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 09/13/2010 08:03 |
|
|
Napisałeś MES w wersji przemieszczeniowej czy to znaczy, że jest jeszcze coś? To jakiego MES'a mam użyć żeby dostać napręzenia w węzłach? |
|
Autor |
kzurawski
Użytkownik
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 09.01.08 |
Dodane dnia 09/13/2010 10:44 |
|
|
Wyobraź sobie gumkę do majtek. Będzie ciągnąć jak ją rozciągniesz (naprężenie). Zastanów się czy da się rozciągnąć punkt (węzeł)?
sigma=E*epsilon, znasz E, a co z epsilon? delta L do L, ale czego wydłużenie (węzła przecież nie da się wydłużyć)? Stąd to przemieszczenie. Solver przeliczy przemieszczenia, a dalej podstawia sobie do wzoru, dostaje epsilon a później z tego sigmę. Dlatego też nie będziesz miał naprężeń w węźle (a w elemencie).
...rubbish in, rubbish out... |
|