Jeżeli do oprogramowania inżynierskiego można podpiąć własne procedury to NVIDIA udostępnia darmowy driver NVCC za pomocą którego można kompilować kod napisany w C. Można to robić z Visual Studio (od wersji 10) pod Windows lub używając gcc pod Linuxem.
Wówczas oprogramowanie optymalizuje się pod posiadaną kartę graficzną. Warto mieć kartę o CUDA capability większym niż 2.0 ze względu na obsługę typu double.Zobacz Komentarze Newsów
Czy ktoś z forum korzysta może z Elmera? Bardzo ciekawi mnie jak to działa. Bo z tego tutka wynika, że jest OK, a tymczasem ja próbowałem... bezskutecznieZobacz Komentarze Newsów
Witam
Na potrzeby projektu na uczelni zajmuję się analizą wpływu zróżnicowanego kształtu obręczy kół na chłodzenie układu hamulcowego.
Analizy wykonuje w w programie SW 2009 SP3 w dodatku FlowSimulation. Mam kilka modeli felg, "ćwiartkę" auta, piate, tarcze itp.
Na początek chciałem sprawdzić jakie wystepują opory na felgach i ku mojemu zdziwieniu felga pełna (pełne czoło obręczy, nie żadne ramiona czy inne kształty) ma największy opór, większy niż felga ramienna czy też innego kształtu.
Liczyłem to na różne sposoby:
-zadając prędkość kątową na samych modelach felg na felge (przepływ zewnętrzny)
-w złożeniu z samochodem zadając prędkość kątowa na felge (przepływ zewnętrzny)
- w złożeniu z samochodem i ścianą pod tym złożeniem imitującą powierzchnię po której się samochód porusza zadając prędkość kątową na felge (przepływ zewnętrzny)
- w złożeniu z samochodem i ścianą pod tym złożeniem imitującą
powierzchnię po której się samochód porusza zadając prędkość kątową na
felge i prędkość przesuwania się powierzchni pod autem (przepływ zewnętrzny)
- w złożeniu z samochodem i ścianą pod tym złożeniem imitującą
powierzchnię po której się samochód porusza zadając prędkość kątową na
felge i prędkość przesuwania się powierzchni pod autem oraz prędkość przesuwu auta (przepływ zewnętrzny)
- powyższe analizy były wykonane również w psedo tunelu areodynamicznym żeby zdefiniować przepływ wewnętrzny, tutaj były również defioniowane przepływy powietrza z przedniej ściany tunelu
Każdy element jest bryłą.
Z wszystkich tych konfiguracji wynika, że felga pełna ma największy opór afeordynamiczny co przeczy logice.
Stąd moja gorąca prośba o pomoc z tym problemem, męczę się z tym już dość długo, a coraz mniej czasu mam na wykonanie tego projektu, a ten problem rozwala mi cały projekt.
Bardzo proszę o wszelkie sugestie i o pomoc.
Pozdrawiam
Witaj,
Co prawda dosc trudno jest odpowiedziec na pytanie "dlaczego niewychodzi", zwlaszcza w sofcie ktorego nie znam, ale:
- czy jestes calkowicie pewien, ze opor felgi "amknietej" ma byc mniejszy od zwyklej? To moze byc troche co innego od zmniejszenia oporu CALEGO samochodu wyposazonego w felge wypelniona. Zwroc uwage ze "aero felgen" z saaba czy porsche (albo dzisiejsze oslony z F1) nie byly calkowicie zamkniete a mialy zdaje sie takie szpary przy rancie.
- czy robiles cos z najprostszymi modelami typu: walec otwarty<->amkniety i potem jakas plaszczyzna probujaca udawac karoserie itd?
- jezeli juz to pokombinuj cos z modelem turbulencji i siatka "rzed" kolem.
Postów: 651 Miejscowość: Warszawa, PL Data rejestracji: 18.10.07
Dodane dnia 03/08/2010 21:46
Zwroc uwage ze "aero felgen" z saaba czy porsche (albo dzisiejsze oslony z F1) nie byly calkowicie zamkniete a mialy zdaje sie takie szpary przy rancie
Ale to dlatego chyba żeby odprowadzić ciepło od hamulców, a nie żeby poprawić aerodynamikę
Pozdrawiam,
Admin
We live in an age when pizza gets to your home faster than police or an ambulance
nie chodziło tutaj o opory całego samochodu, ale jeśli o tym wspomniałeś to tu wszystko wychodziło OK.
Felgę powiedzmy 5-cio ramienną można przybliżyć do wiatraka, który ma jakieś łopatki (pomijając ich kształt), który podczas obrotu dmucha powietrzem i stawia jakiś opór. Natomiast felgę zamkniętą do tyłu autobusu, gdzie strugi powietrza pojawią się tylko na skraju. Także nie powinna ona generować większych oporów bo to tylko jakby płaska obracająca się blacha. Nie wiem jak jest w przypadku F1 a "aero flugen" mam zamodelowane ale jeszcze nie liczyłem, gdyż miałem taki jw opisany problem.
Udało się rozwiązać ten problem, dwoma sposobami:
-w opcjach definiowania siatki jest opcja jak wall thicknes tam trzeba było dać 0,001m
- na obręczy felgi przy rancie były takie 2 zaokrąglenia, po których wykasowaniu opisany problem nie występuje.
Nie wiem w jaki sposób one wpływały, może kiedyś sprawdzę, teraz mogę spokojnie liczyć resztę felg i zając się odprowadzaniem ciepła
Witaj ponownie,
Czyli chodzi o felge w sensie ta "plaska" czesc miedzy piasta a obrecza tak? Myslalem ze do bilansu sil wliczasz tez ten walec na ktorym osadzona jest opona.
Gratuluje rozwiazania problemu ale mam mala uwage natury metodycznej: drobne niuanse geometrii zwykle usuwa sie w CFD zakladajac (albo i nie zakladajac ale sprawdzajac), ze nie zmieniaja one istotnych parametrow wyniku. Jezeli tutaj usuniecie zaokraglen do tego stopania zmienilo wynik to znaczy ze nie byly one drobne.
Pozdrawiam,
Luk
Skocz do Forum:
Reklama
Szukaj
Logowanie
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
Bulix 26.01.2022 Witam, szukam osoby która ogarnia program FEMM.
damian14100 25.01.2022 Witam,
Czy znajduje się na forum osoba która ma doświadczenie w obliczeniach wytrzymałościowych wózków wagonowych ?
BE-FEA 31.03.2021 Nie pracuję w Deform, ale może coś podpowiem na zasadzie analogii do innych programów MES. Napisz jeśli nadal aktualne.
daniel8894 31.03.2021 Czy pomógłby ktoś w zrobieniu symulacji procesu skrawania w Deform 3 d
BE-FEA 09.03.2021 Postaram się pomóc, zapraszam do kontaktu jeśli nadal aktualne.
kinia22 09.03.2021 witam, potrzebuje kogoś kto pomoże w przygotowaniu projektu w programie COMSOL - przeplyw ciepła przez ośrodek porowaty!
BE-FEA 02.04.2020 Przerobiło mi jedną literę na emotkę. Chodzi o przycisk new thread
BE-FEA 02.04.2020 Żeby dodać nowy temat wystarczy wejść w odpowiedni dział i kliknąć mały przycisk "ew thread" po prawej stronie.
KrzywaOHIO 30.03.2020 Jak dodać nowy wątek na forum?
Konrad96 02.12.2019 Witam, czy jest tu ktoś kto dobrze zna się na programie Robot struktural i pomógłby mi zamodelować belkę żelbetową podobną do belki użytej w badaniu? Proszę o kontakt jeśli ktoś chciałby pomóc