Autor |
Solidworks Simulation - opinie/ możliwości |
kka89
Użytkownik
Data rejestracji: 23.06.15 |
Dodane dnia 07/05/2015 18:45 |
|
|
Witam,
Jestem na forum nowy i co mnie zaskoczyło, nie znalazłem prawie nic nt. modułu Simulation w Solidworksie. Co jest przyczyną braku zainteresowania tym oprogramowaniem? Czy w zestawieniu z ANSYS'em oraz Abaqus'em jest gorszy? Jestem po szkoleniu z tego programu (certyfikowałem się w firmie CNS Solution w Warszawie). Na co dzień używam tego softu w pracy ponieważ mój pracodawca zainwestował w końcu w platformę obliczeniową. Na mój obecny stan wiedzy (używałem wcześniej modułu MES w Inventorze i symbolicznie raz Aurory) jest całkiem ok i daje dobre wyniki. Z niecierpliwością czekam na Państwa opinie.
Pozdrawiam |
|
Autor |
RE: Solidworks Simulation - opinie/ możliwości |
kojot
Użytkownik
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 24.04.10 |
Dodane dnia 07/06/2015 15:02 |
|
|
Nie śledzę rozwoju cadowskich modułów mesowych, ale jeszcze jakis czas temu można było powiedzieć o nich że są z reguły prostsze w obsłudze prostych zagadnień, łatwo je zagiąć czymś nietypowym nawet w zakresie analiz statycznych, a do analiz nieliniowych prawie się nie nadają (niektóre mają takie możliwości, ale w zagadnieniach które sam nie potrafię w stosunkowo prosty sposób zweryfikować to bym im nie ufał). Głównie to tylko elementy bryłowe, czasem belkowe jak wyciągnęło się przekrój po prowadnicy. Czy da się zadać offset przekroju w czymś takim? Nie wiem. Generatory siatek bardzo słabe. Słaba siatka = wynik oddalony od prawdy. Kontakty działające w magiczny sposób, bez możliwości weryfikacji ich poprawności. W zależności od potrzeby może wystarczyć. Powyższy akapit w kontekście analiz wytrzymałościowych.
Tak to widziałem parę lat temu. Jednak może coś się pozmieniało.
Edytowane przez kojot dnia 07/06/2015 15:23 |
|
Autor |
kka89
Użytkownik
Data rejestracji: 23.06.15 |
Dodane dnia 07/07/2015 15:31 |
|
|