Autor |
Spadający grad na maskę samochodu |
ADMIN
Administrator
Postów: 651
Miejscowość: Warszawa, PL
Data rejestracji: 18.10.07 |
Dodane dnia 07/13/2008 00:17 |
|
|
Po przeczytaniu artykułu o 30 tys. Volkswagenów na które spadł grad i uszkodził lakier, pomyślałem by przeprowadzić taką właśnie analizę. Kostka lodu wielkości piłki pingpongowej spada na stalowy arkusz blachy (tarcza ?).
Co sądzicie by wspólnie (chyba już po urlopach) przeprowadzić taką analizę ?
Pozdr.
ADMIN
PS. Dla zainteresowanych VW
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,4/new/16446/__Ta%C5%84sze-volkswageny-po-gradzie.html
Pozdrawiam,
Admin
We live in an age when pizza gets to your home faster than police or an ambulance |
|
Autor |
RE: Spadający grad na maskę samochodu |
PaulVanDyke
Użytkownik
Postów: 81
Miejscowość: WAWA
Data rejestracji: 08.06.08 |
Dodane dnia 08/17/2008 18:45 |
|
|
Temat jest ciekawy, aczkolwiek nigdy w dynamice nic nie robiłem.... |
|
Autor |
RE: Spadający grad na maskę samochodu |
czaszka18
Użytkownik
Postów: 15
Data rejestracji: 23.07.09 |
Dodane dnia 08/04/2009 10:27 |
|
|
hmm, aktualnie w ramach magisterki zajmuję się uderzeniem gradu (ice. hailstone) w kompresor sredniego cisnienia w silniku Trent 900 napoedzajacym nowego Airbusa A380. Niestety studia za granicą.
Używam LS-Dyna + SPH (kod do symulacji takich ciał jak lód)
uderzenie lodu o poszycie auta to nie powinna być skomplikowana analiza z mojego punktu widzenia.
pozdrawiam, |
|
Autor |
RE: Spadający grad na maskę samochodu |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 08/04/2009 12:09 |
|
|
Bardzo mnie zafrapowałeś. Mógłbyś napisać parę słów nt. modelu materiału typu " kulka gradowa"?
Edytowane przez piotr dnia 08/04/2009 12:09 |
|
Autor |
RE: Spadający grad na maskę samochodu |
czaszka18
Użytkownik
Postów: 15
Data rejestracji: 23.07.09 |
Dodane dnia 08/06/2009 01:01 |
|
|
witam,
jestem tu nowicjuszem, ale fajna strona i dużo dobrego można z niej wyczytać. Jak wiadomo takie materiały jak lód, ciało ptaka (test birdstrike w silnikach lotniczych) cechują się innymi właściwościami niż typowe stopy metali czy aluminium. I w tym momencie z pomocą przychodzi nam metoda bezsiatkowa (z ang. meshless methods). SPH (Smooth Particle Hydrodynamics), bo tak nazywa się sposób modelowania tego typu ciał w analizach FEA. Proces polega na utworzeniu ciała składającego się z grupy cząsteczek, które mają właściwość interakcji pomiędzy sobą. Mam na myśli siły itp. Ponadto jesteśmy w stanie zdefiniować takie rzeczy jak gęstość etc. Dlatego też patrząc na zagadnienie jakie zostało poruszone nie jest to trudna analiza. Wystarczy tylko zadać odpowiednie warunki i nadać loads od grawitacji. Ponadto dojdzie zagadnienie nieliniowości materiału. Ja modeluje swój projekt w Hypermeshu, jako postprocesora używam LS-PrePost, a za solverem kryje się LS-DYNA.
pozdrawiam,
Łukasz |
|
Autor |
RE: Spadający grad na maskę samochodu |
ADMIN
Administrator
Postów: 651
Miejscowość: Warszawa, PL
Data rejestracji: 18.10.07 |
Dodane dnia 08/06/2009 02:03 |
|
|
To ciekaw o czym piszesz. Czy to SPH ma coś wspólnego z FSI ? Pierwszy raz słyszę o SPH.
Niestety studia za granicą.
Dlaczego "iestety" ? Uważam że to świetna sprawa.
PS. Odwiedzaj stronę częściej !
Pozdrawiam,
Admin
We live in an age when pizza gets to your home faster than police or an ambulance
Edytowane przez ADMIN dnia 08/06/2009 02:04 |
|