Autor |
Jakimi zasadami należy się kierować przy d.o. ? |
PaulVanDyke
Użytkownik
Postów: 81
Miejscowość: WAWA
Data rejestracji: 08.06.08 |
Dodane dnia 06/24/2008 03:25 |
|
|
Jakimi zasadami należy się kierować przy doborze obciążeń ? Chodzi mi o wybór obciążenia i jego sposób "aaplikowania".... |
|
Autor |
RE: Jakimi zasadami należy się kierować przy d.o. ? |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 06/24/2008 17:15 |
|
|
Powiem szczerze, dla mnie osobiście dobór obciążeń, to nawet 90% problemu obliczeniowego. I nawet dziwię się szczerze gdy widzę, że akurat ten temat na forum nie cieszy się powodzeniem. Ale wracając do tematu aby zacząć dyskusję: dobór obciążeń to jak zawsze w MES dwa zagadnienia najpierw dobór modelu obciążenia (i tu należy o ile tylko się da kierować się normami) a później dyskretyzacja problemu. I tu, choć myślę, że dałoby się podać jakieś ogólne warunki, znacznie ważniejsza jest praca na przykładach!
Tak więc może jakiś bardziej konkretny problem? |
|
Autor |
RE: Jakimi zasadami należy się kierować przy d.o. ? |
wieczny_student
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Warszafka
Data rejestracji: 19.06.08 |
Dodane dnia 07/09/2008 02:09 |
|
|
Jak zadać obciążenia w samolocie? Nie ma tu w zasadzie kontaktu, jest siła "unoszenia" (?).
Pozdrowienia,
Emalia:
wieczny_student-1976@o2.pl
student mechatroniki PW na 14-tym roku . |
|
Autor |
RE: Jakimi zasadami należy się kierować przy d.o. ? |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 07/13/2008 16:11 |
|
|
Od razu "z grubej rury"! Obliczenia samolotu to osobny temat na forum a raczej może całe nowe forum... Oczywiście wszystko zależy od bardzo wielu czynników..., i nie chodzi o teorię(choc to oczywiście też) a raczej o możliwości obliczeniowe. Najpierw aerodynamika - wyznacza obciążenia (wartości i rozkład) potem liczymy dopiero model. Można spróbować "od razu" ale nie sądzę, żeby w Polsce było więcej niż trzy, cztery ośrodki, które mają wystarczającą moc obliczeniową. Może zacznijmy od czegoś prostszego?
Edytowane przez piotr dnia 07/13/2008 16:11 |
|
Autor |
RE: Jakimi zasadami należy się kierować przy d.o. ? |
PaulVanDyke
Użytkownik
Postów: 81
Miejscowość: WAWA
Data rejestracji: 08.06.08 |
Dodane dnia 08/17/2008 18:44 |
|
|
Nie chciałem z grubej rury zacząć, tylko chciałem z grubsza omówić temat, ale obiecuje że przyjdę na forum z konkretnymi i prostszymi problemami... |
|
Autor |
RE: Jakimi zasadami należy się kierować przy d.o. ? |
dyku
Użytkownik
Postów: 124
Miejscowość: 3CITY
Data rejestracji: 13.05.08 |
Dodane dnia 10/16/2008 19:30 |
|
|
W okrętownictwie, to jest w mojej branży, obciążenia są przepisowe.
Poprostu, są określone typy analiz i odpowiadające im modelelobalne, strefowe i lokane. Teraz zależnie od Toważystwa Klasyfikacyjnego przykłada sie takie obciążenie jakie jest w przepisach.
Inna rozmowa z jednostkami nietypowymi, eksperymentalnymi, to wyższa szkoła jazdy. Takich jednostek na ogół przepisy nie obejmują i tu potrzebna jest wiedza i doświadczenie.
Przypuszczam że w innych dziedzinach jest podobnie. Wszystko idzie gładko do momentu gdy kończą się rzeczy typowe i kończą się pprzepisy lub trzeba je interpretować
Co do lotnictwa, to sam jestem ciekaw i chetnie dowiem się czegoś więcej.
pozdrawiam.
Edytowane przez dyku dnia 10/16/2008 19:32 |
|
Autor |
RE: Jakimi zasadami należy się kierować przy d.o. ? |
Gregory
Użytkownik
Postów: 18
Data rejestracji: 10.03.08 |
Dodane dnia 02/26/2014 17:05 |
|
|
Odświeżając temat: mam problem z nietypowym mostem. Ma to być tymczasowa kładka na czas budowy nowego mostu (jakiś rok) i jak wstępnie policzyłem z wszystkimi współczynnikami normy mostowej to wyszedł mi jakiś potwór a nie tymczasowa kładka. Czy ktoś ma może jakąś radę na to? Czy rzeczywiście w budowlach tymczasowych muszą byc też zachowane kompletne normy? |
|
Autor |
RE: Jakimi zasadami należy się kierować przy d.o. ? |
piotr
Super Administrator
Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07 |
Dodane dnia 03/01/2014 08:16 |
|
|
Moim zdaniem w normie masz współczynnik bezpieczeństwa związany (związany ale nie tak nazwany) z czasem eksploatacji (wczytaj się dobrze w normę) dla budowli do roku eksploatacji o ile dobrze pamiętam (nie mam teraz niestety dostępu do normy) powoduje to, że praktycznie można z tego współczynnika zrezygnować. |
|
Autor |
RE: Jakimi zasadami należy się kierować przy d.o. ? |
Betonb15
Użytkownik
Postów: 50
Miejscowość: Opole, Gliwice, Rybnik, Kraków
Data rejestracji: 28.02.09 |
Dodane dnia 10/21/2015 12:07 |
|
|
Jeśli chodzi o obciążenia dla konstrukcji tymczasowych w odniesieniu do PN-EN (Eurokodów szczególnie PN-EN 1990) to możesz przede wszystkim zmienić:
1. klasę konstrukcji z S4 (okres użytkowania 50lat) na S1 która mocno wpływa na otulinę w konstrukcjach żelbetowych
2. zbierając obciążenia dla śniegu i wiatru możesz założyć że okres powrotu będzie mniejszy niż 50lat co znaczenie redukuje te obciążenia (patrz w załącznikach do PN-EN 1991)
3. dla wiatru jest też coś takiego jak współczynnik sezonowości możesz go zastosować jeśli twoja konstrukcja będzie istniała tylko przez kilka miesięcy w roku
4. obciążenia zmienne użytkowe możesz zmniejszyć poprzez zastosowanie odpowiedniego współczynnika kombinacyjnego psi z PN-EN 1990 Tablica a 1.1 (potraktuj je jako chwilowe chyba, że ich charakter nie będzie się dużo różnił od tradycyjnego obciążenia mostu)
5. dla konstrukcji tymczasowych spokojnie możesz pominąć obciążenia pojazdem normowym (jest to obciążenia od CZOŁGU więc raczej nie wystąpi)
Resztę polecam doczytać z normy dotyczącej projektowania mostu.
Abaqus... To jakieś zwierze? |
|