MES,CAD,CAE,FEA
News Search:
StartGaleriaForumDownloadArtykułyNewsyLinkiZasoby wiedzyKontaktZasady Stosujemy pliki cookies więcej...03/28/2024 20:12:25
Reklama
Nawigacja
Galeria
Forum
Download
Artykuły
FAQ
Linki
Zasoby wiedzy
Kontakt
Szukaj
Losowa Fotka
Model pełny - naprężenia
Model pełny - naprężenia
Połączenie sworzniowe
Użytkownicy Online
CAD, MES -metoda elementów skończonych,obliczenia inżynierskie i metody numeryczne
WITAMY:
adrian24024
jako nowego użytkownika.

Zarejestrowanch Uzytkowników: 1400

Super Administratorzy: 1
Administratorzy: 1
Użytkownicy: 1398

Użytkownicy Online:

piotr12 tygodni
ndv33 tygodni
damian1410045 tygodni
BE-FEA47 tygodni
adrian2402451 tygodni

Gości Online: 21

Twoje IP to: 35.175.172.94

Kategorie Forum 53
Wątki na Forum 1268
Posty na Forum 5665
Komentarzy 83
Newsy 142
Artykuły 10
Ściągniętych plików 62
Kategorie Downloads 4
Ciekawe Strony 13
Postów w Shoutbox 413
Przykłady
model 2

model 2

Model Felgi
Model  tarczowy

Model tarczowy

Połączenie sworzniowe
Po pierwszej iteracji

Po pierwszej iteracji

Problem Oli
Wyniki naprężenia 2

Wyniki naprężenia 2

Ślizgowy element konstrukcji
Wyniki obliczeń - naprężenia redukowane -konstrukcja odkształcona

Wyniki obliczeń - naprężenia redukowane -konstrukcja odkształcona

Kompostownik
Partnerzy

Strony wspierającej nas firmy:
Leasing,faktoring, kredyt gdy szukasz gotówki.
Opony to tanie opony letnie oraz katalog
zawierający firmy transportowe
Strony naszych przyjaciół:

Darmowe arkusz Excela
Strony sponsorów:
Zawsze się znajdzie forum transportowe na giełdzie ładunków/ na stronie giełdy ładunków
ciekawe i miłe sercu rzeczy to: fajne fotki dzieci na stronie mojebaby.pl lub też warte obejrzenia zwierzęta domowe ze strony mojzwierz.pl
-->../lll
Ostatnie Komentarze
marek_ac dnia 11.01.2017 08:14

Demo download (nowy link): (poprawiono patrz: Linki-> Przyjaciele -> Vanadis)

Zobacz Komentarze Artykułów
marek_ac dnia 21.04.2015 05:53

... mała poprawka: double wprowadzono w wersji 1.3
Zobacz Komentarze Newsów
marek_ac dnia 20.04.2015 18:59

Jeżeli do oprogramowania inżynierskiego można podpiąć własne procedury to NVIDIA udostępnia darmowy driver NVCC za pomocą którego można kompilować kod napisany w C. Można to robić z Visual Studio (od wersji 10) pod Windows lub używając gcc pod Linuxem.
Wówczas oprogramowanie optymalizuje się pod posiadaną kartę graficzną. Warto mieć kartę o CUDA capability większym niż 2.0 ze względu na obsługę typu double.
Zobacz Komentarze Newsów
marek_ac dnia 14.04.2015 00:51

Witam,

Na dysku:

TUTAJ

zamieściłem demo (wersję windowsową) modelu rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń.

W pliku vanadis.txt zawarty jest krótki opis modelu.

Marek
Zobacz Komentarze Artykułów
steleri dnia 17.03.2015 21:54

Czy ktoś z forum korzysta może z Elmera? Bardzo ciekawi mnie jak to działa. Bo z tego tutka wynika, że jest OK, a tymczasem ja próbowałem... bezskutecznie
Zobacz Komentarze Newsów

Ostatnie aktywne Tematy rss1 rss2
Forum Wątek Odpowiedzi Ostatni Post
POMOCNA DŁOń - pomagamy studentom rozwiązywać zadania Analiza statyczna wózka wagonowego 3 BE-FEA 02/28/2022 18:26
Jestem kompletnie zielony ABAQUS PROBLEM 2 Euklides_PL 01/25/2022 20:24
Ogłoszenia i newsy (branża CAE) OBLICZENIA WYTRZYMAŁOŚCIOWE MES I RYSUNEK TECHNICZNY 0 1pkm 09/24/2021 01:50
Jestem kompletnie zielony ABAQUS BŁĄD 1 BE-FEA 09/15/2021 19:44
PRACA w CAE, oferty "biznesowe" Pomoc projektowa - Ansys fluent 3 BE-FEA 09/15/2021 19:32
Jestem kompletnie zielony ABAQUS - ANALYTICAL RIGID 2 Euklides_PL 08/30/2021 21:20
Jestem kompletnie zielony WSTĘPNE NAPRĘZENIA ŚCISKAJĄCE/SHRINK FIT ABAQUS 1 BE-FEA 06/03/2021 14:14
PRACA w CAE, oferty "biznesowe" Szkolenia komercyjne 3 Adrian28 05/30/2021 11:57
Sprawy studenckie OPTYMALIZACJA POWIERZCHNI ABAQUS 5 BE-FEA 03/23/2021 23:17
Sprawy studenckie comsol heat transfer in porous media 1 BE-FEA 03/09/2021 17:55
Sprawy studenckie ABAQUS-WARUNKI BRZEGOWE 1 BE-FEA 02/15/2021 00:01
Sprawy studenckie Potrzebna pomoc - Femap 2 jasiu 01/27/2021 18:25
Sprawy studenckie SolidWorks Simulation - podnoszenie zbiornika 3 BE-FEA 11/24/2020 14:33
Teoria MES Kwantowy MES 1 BE-FEA 11/13/2020 14:32
Jestem kompletnie zielony DEFORM 0 CwaniakzPKSU 11/05/2020 08:46
Zobacz Temat
CAD, MES -metoda elementów skończonych,obliczenia inżynierskie i metody numeryczne | Warunki brzegowe | Konkretne problemy
Autor Konstrukcje nośne pojazdów samochodowych w Abaqus (ewentualnie Femp) - konkretne pytania
Rabarbar
Użytkownik

Postów: 26
Data rejestracji: 08.06.12
Dodane dnia 06/10/2012 15:33
Link do zdjęcia:

http://zapodaj.net/430ac139aba4c.jpg.html

Witam, jestem studentem i samoukiem programu Abaqus. Jako że jest to forum zakładam że jeżeli ktoś chce, to mi po prostu pomoże. Więc grzecznie proszę o pomoc :) . Pytania dotyczą Abaqusa, ale ewentualnie jeżeli ktoś potrafi na nie odpowiedzieć w Femapie, to też się nie obrażę ;).
Do rzeczy: przerobiłem wiele tutoriali, a teraz chcę się zabrać za realne zadanie, jakie przede mną stoi. Muszę zanalizować konstrukcję podwozia naczepy, na tej konstrukcji będą poukładane poprzecznie deski a na tych deskach wzdłużnie (do kierunku podłużnic naczepy) na naczepę wjedzie przewożony samochód. Znam miejsca występowania największych koncentracji naprężeń. Dlatego chcę stworzyć model kombinowany r11; w miejscach koncentracji naprężeń chciałbym zadać Shell, w pozostałych Beam, dla oszczędności w liczeniu. Rysunek z linku powinien rozjaśnić nieco sytuację.
Wątpliwości i pytania:
1) Jak zamodelować połączenie belki zrobionej w Shell i w Beam? Nie proszę tutaj o odpowiedź w stylu rzintegruj przemieszczenia ostatniego przekroju belki wykonanej w Shell z ostatnim nodem belki wykonanej za pomocą Beamr1; lecz w stylu tutorialowym, tzn. gdzie jest odpowiednia opcja i jak się nazywa w Abaqus. To jest moje pytanie podstawowe. Gdzie narysować linię Beam? W środku ciężkości przekroju belki zrobionej za pomocą Shell? Może w SSP?

2) Pamiętajmy że takich połączeń będzie więcej niż jedno (jak na wrzuconym zdjęciu na górnym rysunku), a więc mam działać cały czas na tym samym rModelr1; i po prostu dodawać poszczególne rPartr1; a potem je jakoś (jak?) orientować w przestrzeni i łączyć odpowiednim Rigid Link, o który pytałem w pkt.1? A może raczej powinienem robić każdą Beam i Shell z osobna jako oddzielne Modele, a na koniec wrzucić je do jakiegoś jednego Modelu i zrobić jedno wielkie Interaction dla każdego Part? A może narysować w CADowym programie odpowiedni model powierzchniowo-liniowy naczepy, wyeksportować wszystko do Abaqusa i wtedy jakoś (jak?) zadać połączenie. Już na tym poziomie pojawi się problem o który pytałem w pkt1 (śr. ciężkości /SSP/inne) Jak to wygląda od strony czysto praktyczno-wykonawczej? Które przyciski?

3) Koło będzie miało płaską powierzchnię styku z deskami położonymi poprzecznie na naczepie. Jak zamodelować obciążenie? Naturalnym wydaje mi się że powinno być to ciśnienie rozłożone na jakiejś powierzchni (rysunek), ale pojawiają się wątpliwości.

a) Czy połączenie Beam z Shell zapobiegnie wystąpieniu nienaturalnego ugięcia trójwymiarowego profilu wykonanego z Shell, gdy obciążenie dojdzie do momentu na końcu Shell a jeszcze przed Beam (rysunek)?

b) Tak naprawdę z racji tego że koło ma swoją szerokość (rysunek na dole) i powierzchnia styku jest płaska logiczne wydaje się zadanie ciśnienia na obszarze prostokąta , które będzie się przesuwało wzdłuż naczepy (wjazd samochodu na naczepę) Czy można jednak takie obciążenie przesunąć dalej, gdy już mamy do czynienia z Beam? Czy Beam rwyczuje takie obciążenie? A więc jakie obciążenie proponujecie?

c) Trzeba pamiętać o istnieniu desek. Jak je tutaj zamodelować żeby nie narobić niepotrzebnych obliczeń komputerowi? Moim zadaniem nie jest analiza desek tylko naczepy. Przydałyby się jakiś totalnie sztywny element, który będzie pozbawiony odkształceń, żeby program z góry wiedział że deska ma tylko przekazywać obciążenie, ma się przemieszczać, ale nie odkształcać (czy coś w tym stylu, jak proponujecie to rozwiązać?) Moim pomysłem jest po prostu narysować deskę, dać jej odpowiednią interakcję z podłużnicą (jak? jaką?) i podzielić deski bardzo rzadką siatką, zadając przy tym ogromny moduł Younga, znacznie większy niż dla stali

d) Czasami będzie tak że część koła będzie na jednej desce, a druga część na drugiej descer30; w sumie nie wiem czy to istotne gdy znajdziemy możliwość modelowania deski, ale może jest, więc zwracam na to uwagę

e) Jak takie deski zamodelować w tej części podłużnicy, która będzie zamodelowana za pomocą Beam? Ja ogólnie to widzę w ten sposób że będzie przejeżdżał prostopadłościan na deskach (symbolizujący koło wjeżdżającego pojazdu) dający z nimi kontakt (jak uniknąć w takim kontakcie skomplikowanej ilości równań do rozwiązania? Rzadka siatka czy są jakieś chytre sposoby o których początkujący jak ja jeszcze nie wie? Pamiętajmy że nie mogę obciążać przemieszczeniem tylko szeroko rozumianym obciążeniem) Prostopadłościan byłby oczywiście obciążony, np. po ¼ siły na każdy górny Node (rysunek na dole kartki).

f) Pamiętajmy również że nie interesują mnie wyniki naprężeń w prostopadłościanie symbolizującym koło ani w deskach, mogą być niepoprawne, byle tylko modelowanie koła i deski dało mi maksymalnie efektywne wyniki naprężeń w ramie, a zwłaszcza tych elementach ramy, które będą zamodelowane za pomocą Shell, takich miejsc w całej konstrukcji będzie 3 bądź 4, z racji uwzględnienia symetrii naczepy (nie 6 bądź 8) Czy zadanie rzadkiej siatki w prostopadłościanie i deskach wpłynie tylko na złe wyniki w tychże elementach czy również na wartości przenoszonych przez nie sił?

4) Co do warunków brzegowych to z tego co wiem można dać warunek brzegowy tylko na końcowym węźle Beam. Gdzieś kiedyś widziałem w jakimś tutorialu jak to podzielić, ale tyle ich było że jeżeli ktoś mi powie gdzie była ta opcja w trzech słowach to będę wdzięczny za oszczędzenie być może sporego czasu. To w końcu forum dla j-e-s-z-c-z-e zielonych jak ja ;)

5) Może lepiej w miejscach koncentracji naprężeń zastosować po prostu model 3D zamiast Shell? Jeśli tak, to te same pytania co wcześniej, choć za bardzo nie wierzę tu w 3D
a) Jeśli jednak Shell, to który? Extrusion?
b) Wiem że na to pytanie powinienem znać odpowieć, ale wolę poznać Wasze zadanie: jak mam interpretować Shell Thickness zawartą w Edit Section? Jaki to ma wpływ na dalsze rezultaty? Czy powinienem tu zadać grubość przekroju? W moim przypadku przekroje są różne, powinna to więc być średnia z ich grubości, czy po prostu mała liczba?

6) Jakieś inne uwagi? Wiem że ten punkt jest najbardziej pożądany przez wielu forumowiczów lubiących internetowe dyskusje, ale proszę pamiętajcie że bez praktycznych i konkretnych _podpowiedzi_ /_lepiej:odpowiedzi_ na moje powyższe pytania frywolne dywagacje w tym punkcie na niewiele mi się zdają.

7) Przeprowadziłem symulację połowy naczepy (wszystko w Shell i obciążenie statyczne symbolizujące dany moment samochodu stojącego na naczepie) i w Job-ie wyskoczył mi Warning:
r0;110 elements are distorted. Either the isoparametric angles are out of the suggested limits or the triangular or tetrahedral quality measure is bad. The elements have been identified in element set WarnElemDistorted.r1; - jak to rozumieć?

Jest też drugi Warning: r0;The aspect ratio for 6 elements exceeds 100 to 1. The elements have been identified in element set WarnElemAspectRatio.r1;

Dodam że gdy chcę wyświetlić naprężenia to model znika i pojawia się komunikat rThe selected Primary Variable is not avaible In the current Frome for Any elements In the current display groupr1;
Program POKAZUJE mi jednak przemieszczenia !!! Czy to nie jest dziwne? Ktoś wie o co chodzi?

8) Było by świetnie, gdyby ktoś zrobił model jak na moim rysunku na górze, to brzmi być może bardzo próżnie z mojej strony, ale wiem że jeżeli ktoś to potrafi to zajmie mu to nie więcej niż pół godziny. Dla mnie to będzie nieoceniona pomoc, zaoszczędzająca wiele czasu na dyskutowanie na forum. To tylko jeden węzeł konstrukcji, jednak są w nim zaklęte wszystkie moje wątpliwości. Jeżeli chcesz się ze mną spotkać prywatnie i przedyskutować to w cztery oczy (tak, mógłbym zapłacić za poświęcony mi na pokazywanie opcji w programie czas bo zależy mi na tej wiedzy) możesz się ze mną skontaktować meilowo. Może wiesz gdzie mogę zdobyć niezbędną wiedzę? Znasz kogoś kto by mógł mi pomóc jeżeli sam nie możesz?

9) Mój meil to:
the_rabarbar@wp.pl

Pozdrawiam


P.S. Proszę, odpowiadajcie na pytania w stylu r3fr1; będę wtedy dokładnie wiedział czego dotyczy Wasza odpowiedźr30; o ile jakakolwiek nadejdzie.
Edytowane przez Rabarbar dnia 06/10/2012 15:34
Autor RE: Konstrukcje nośne pojazdów samochodowych w Abaqus (ewentualnie Femp) - konkretne pytania
Tomekk
Użytkownik

Postów: 242
Miejscowość: Norge
Data rejestracji: 01.10.09
Dodane dnia 06/10/2012 20:02
Hej,

ad1.
- w module interaction - constraint - i tam wybierzesz odpowiednia opcje, co do szczegółów polecam HELPa, ,coupling- powinien być dobry, za control pointa koniec belki- za constraint region - node region - koniec modelu shellowego

- belke zamodeluj jako WIRE,

ad2.
możesz porobić wszystko jako osobne party i potem pokleić wiązaniami, albo w module assembly jak już wszystko poustawiasz na swoich miejscach zrobić z tego nową część poprzez MERGE.


ad3.
dużo pytań w tym punkcie. ale najpierw czy analiza ma być statyczna, czy dynamiczna, wolno zmienna czy szybko. masz szybki komputer czy chcesz oszczędzić na czasie i na skomplikowaniu analizy. bo możesz zrobić wszystko ładnie odwzorowując fizykę a może potrzebujesz tylko czegoś uproszczonego?

ad4.
można po środku, w module Part/Mesh trzeba użyć opcji Partition edge.

ad5.
a. extrusion - (przy tworzeniu parta) to jest tylko metoda stworzenia powierzchni, wyboru elementów dokonujesz w module mesh w opcji Assign element type.
b. thickness to grubość powłoki która odwzorowujesz. jednostki odpowiednie do pozostałym użytych przez Ciebie.

ad7.
akurat te warning powinieneś usunąć. wskazują one na 6 BARDZO źle stworzonych elementów na kiepsko wykonanej geometrii...

PS i chyba nie ten dział tak do końca co? pytania studentów maja swój osobny dział...


pozdr
Tomek

-----------------------------
człowiekiem jestem ...
Edytowane przez Tomekk dnia 06/10/2012 20:03
Autor RE: Konstrukcje nośne pojazdów samochodowych w Abaqus (ewentualnie Femp) - konkretne pytania
Staszkinson
Użytkownik

Postów: 35
Data rejestracji: 16.02.12
Dodane dnia 06/11/2012 17:33
[b]Tomekk napisał/a/b]
ad1.
- w module interaction - constraint - i tam wybierzesz odpowiednia opcje, co do szczegółów polecam HELPa, ,coupling- powinien być dobry, za control pointa koniec belki- za constraint region - node region - koniec modelu shellowego

- belke zamodeluj jako WIRE,


Uważam, że proponowane przez was podejście w tym wypadku jest niepoprawne.
Połączenie dwóch rodzajów elementów skończonych w opisany przez was sposób nie zapewni ciągłości transmisji spaczenia w miejscu połączenia się dwóch elementów.
Edytowane przez Staszkinson dnia 06/11/2012 18:01
Autor RE: Konstrukcje nośne pojazdów samochodowych w Abaqus (ewentualnie Femp) - konkretne pytania
Tomekk
Użytkownik

Postów: 242
Miejscowość: Norge
Data rejestracji: 01.10.09
Dodane dnia 06/11/2012 22:31
[b]Rabarbar napisał/a/b]
Nie proszę tutaj o odpowiedź w stylu rintegruj przemieszczenia ostatniego przekroju belki wykonanej w Shell z ostatnim nodem belki wykonanej za pomocą Beamr1; lecz w stylu tutorialowym, tzn. gdzie jest odpowiednia opcja i jak się nazywa w Abaqus. To jest moje pytanie podstawowe.


to jest odpowiedź na to pytanie, a nie czy jest to poprawne...

Osobiście jeśli jest to daleko od miejsc zainteresowania, to czemu nie... jednak ja nie liczę samochodów i zazwyczaj takich myków nie stosuję, jednak z tego co wiem to takie rozwiązania są dość popularne, oczywiście przesztywnia się lokalnie konstrukcje, ale jeżeli (znowu) jest to odpowiednio daleko, to czemu nie?


pozdr
Tomek

-----------------------------
człowiekiem jestem ...
Edytowane przez Tomekk dnia 06/11/2012 22:33
Autor RE: Konstrukcje nośne pojazdów samochodowych w Abaqus (ewentualnie Femp) - konkretne pytania
Staszkinson
Użytkownik

Postów: 35
Data rejestracji: 16.02.12
Dodane dnia 06/11/2012 23:46
Faktycznie niefortunnie zacytowałem twój fragment wypowiedzi.

Po prostu zwróciłem uwagę na mały szczegół, który może mieć znaczenie. Oczywiście warto w tej kwestii posłuchać jeszcze głosu Innych.
Edytowane przez Staszkinson dnia 06/11/2012 23:48
Autor RE: Konstrukcje nośne pojazdów samochodowych w Abaqus (ewentualnie Femp) - konkretne pytania
Rabarbar
Użytkownik

Postów: 26
Data rejestracji: 08.06.12
Dodane dnia 06/16/2012 11:23
Dzięki za pomoc i zainteresowanie moim postem. Jestem, jak pewnie większość z Was doskonale pamięta z czasów studiów bardzo zajęty w tym miesiącu i z zagłębianiem się w Helpa chyba przyjdzie mi czekać do lipca. Tomek, jak widzisz jestem tu nowy i nie mam jeszcze wyczucia co do tego jakie forum wybrać. Niby jestem studentem, ale moje pytania nie dotyczą pracy domowej tylko konkretnych problemów. Póki nie dostanę rpapierkar1; ewentualne następne tematy będę za Twoją radą umieszczał w dziale dla studentów.


ad.3
Ja to sobie wyobrażam tak że coś symbolizujące koła rprzejechałobyr1; po konstrukcji.
Co rozumiesz przez analizę szybkozmienną i wolnozmienną? Jeżeli moja interpretacja tego jest poprawna to w przypadku powolnego najazdu obciążenia (analiza wolnozmienna) na naczepę w każdej chwili wartości naprężeń są takie, jak by były gdybym analizował pojedynczo wiele przypadków obciążenia (typowa analiza stat.).
Oczywiście chcę to zamodelować w ten sposób. Nie zakładam że pojazd będzie wjeżdżał szybko na naczepę, po czym gwałtownie hamował :) - takie rzeczy to dopiero ewentualnie po uzyskaniu zwykłych rezultatów.

Inna sprawa dotyczy pytania rstatyczna czy dynamicznar1;. Otóż chcę przeprowadzić obie. Tzn. jako wyniki analizy statycznej interesują mnie wyniki naprężeń i przemieszczeń (zwłaszcza naprężeń).

Jako wyniki analizy dynamicznej interesują mnie częstotliwości drgań własnych, dzięki którym będę mógł badać czy po zmodyfikowaniu konstrukcji węzłów (przyp.: zamodelowanych w Shell r11; w miejscach nadmiernej koncentracji naprężeń) aby nie przyczyniłem się do osłabienia ogólnej sztywności konstrukcji, oraz jeżeli sztywność wzrosła, to ilukrotnie.

Mój komputer to laptop, ale nienajgorszy 4 GRam i 2*2 procesor. Chcę mieć w miarę dobre wyniki w miejscu koncentracji naprężeń po zmodyfikowaniu przeze mnie konstrukcji. Reszta naprężeń mnie nie obchodzi za bardzo. Belki chciałbym zamodelować bo to oszczędza komputer + mniej miejsc gdzie trzeba poprawiać siatkę.

Ad.5
b) mój przekrój ma zróżnicowane grubości na różnych półkach. W definicji Shell thickness zadać więc średnią ich wartość? Domyślam się że to nie powinno jakoś znacząco wpłynąć na rezultaty. W końcu powłoka to powłoka i grubość i tak jest tutaj sprawą drugoplanową, jeżeli inżynier uzna że coś taką powłoką jest.

Ad. 7 Masz na myśli rBARDZOr1; złą siatkę? Bo geometria pliku parasolid jest raczej nie najgorsza, wyniki wraz z miejscami wystąpienia nadmiernej koncentracji naprężeń są zaczerpnięte z analizy _tego_samego_ pliku z geometrią, którym ja dysponuję. Pozostaje więc kwestia siatki, ale gdy ją zagęściłem ,nawet nienaturalnie problem się nie rozwiązał. Może da się jakoś zanalizować w Abaqus czy siatka jest dobra? Wiem że np. wspomniany przeze mnie Femap posiada możliwość oceniania siatki, dzięki czemuś takiemu mógłbym dowiedzieć się gdzie siatka wymaga poprawyr30;
///
tak czy inaczej program pokazuje wyniku U, nie pokazuje naprężeń. Ciekawe czy to może mieć związek z tym że naprężenia program liczy w punktach całkowania a U w węzłach ?
///
No i właśnie tu pytanie o których ikonkach z zakresu Mesh powinienem poczytać w Helpie aby się dowiedzieć o :
- ocena siatki przez Abaqus
- poprawianie siatki

Co do postu Staszkinsonr17;a- jest ciekawa praca doktorska na ten temat w sieci, może będziecie zainteresowani wynikami
http://www.tu.kielce.pl/~sk/thesis/koczubiej.pdf
Autor RE: Konstrukcje nośne pojazdów samochodowych w Abaqus (ewentualnie Femp) - konkretne pytania
Tomekk
Użytkownik

Postów: 242
Miejscowość: Norge
Data rejestracji: 01.10.09
Dodane dnia 06/16/2012 15:17
Hej,

Ad.3. Szybko zmienna liczona w abaqusie jest realizowana przez solver Abaqus/Explicit - co to do szybkości, to ułamki sekund, zagadnienia, jak upadki, wybuchy, zderzenia, ect. wszystko wolniejsze, to pod solver Abaqus/Standard (tak w dużym uproszczeniu, aby nie mącić).
Drgania własne też są liczone przez Abaqus/Standard jako Linear Perturbation Step (czy jakoś tak).

Co do komputera, to abaqus nie korzysta w hyper treating'u. czyli masz 2 rdzenie i na tylu puszczaj analizę.

Z tego co piszesz, to JA (i tylko mi się tak wydaje, niekoniecznie musi to być poprawnie) bym obciążenie zrealizował przez przesuwające się analytical rigid body obciążone siłą i przemieszczeniem.

Ad.5. Zobacz jak zmienia Ci się wskaźnik na zginanie prze zmianie grubości i odległości od osi obojętnej. , pamiętaj że pewnie tego nie łączysz na całej powierzchni, tylko w miejscach spawów (pewnie tylko na końcach), ect...

Ad.7. W module mesh jest albo w pasku Mesh/Verify albo ikonka z zielonym "ptaszkiem". Za bardzo nie ma opcji poprawienia siatki (są podstawowe elementy) więc raczej sprawdź geometrię czy nie ma jakich bardzo małych powierzchni, zbędnych punktów na krawędziach, ect.

Co do wyników. to ciężko określić. Albo się sypie na liczeniu naprężeń i ich po prostu nie liczy, albo w module Step, określa się jakie wyniki chce się aby były zapisane i tam coś napsułeś.


pozdr
Tomek

-----------------------------
człowiekiem jestem ...
Skocz do Forum:
Reklama
Najtańszy sklep z dobrymi oponami

Szukaj
Google
 
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Ankieta dla Użytkowników
Jakiego używasz programu MES

Nastran (wszelkiej maści)

Ansys

Abaqus

Cosmos/M

Comsol

Algor

MARC

Inny

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.
Reklama
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Bulix
26.01.2022
Witam, szukam osoby która ogarnia program FEMM.

damian14100
25.01.2022
Witam, Czy znajduje się na forum osoba która ma doświadczenie w obliczeniach wytrzymałościowych wózków wagonowych ?

BE-FEA
31.03.2021
Nie pracuję w Deform, ale może coś podpowiem na zasadzie analogii do innych programów MES. Napisz jeśli nadal aktualne.

daniel8894
31.03.2021
Czy pomógłby ktoś w zrobieniu symulacji procesu skrawania w Deform 3 d

BE-FEA
09.03.2021
Postaram się pomóc, zapraszam do kontaktu jeśli nadal aktualne.

kinia22
09.03.2021
witam, potrzebuje kogoś kto pomoże w przygotowaniu projektu w programie COMSOL - przeplyw ciepła przez ośrodek porowaty!

BE-FEA
02.04.2020
Przerobiło mi jedną literę na emotkę. Chodzi o przycisk new thread

BE-FEA
02.04.2020
Żeby dodać nowy temat wystarczy wejść w odpowiedni dział i kliknąć mały przycisk "ew thread" po prawej stronie.

KrzywaOHIO
30.03.2020
Jak dodać nowy wątek na forum?

Konrad96
02.12.2019
Witam, czy jest tu ktoś kto dobrze zna się na programie Robot struktural i pomógłby mi zamodelować belkę żelbetową podobną do belki użytej w badaniu? Proszę o kontakt jeśli ktoś chciałby pomóc

Archiwum
Wydarzenia
PonWtrCzwPiSoNie
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Copyright Piotr© 2007- - 2024
Powered by Peter-Fusion © 2009 - Modified Aztec Theme