MES,CAD,CAE,FEA
News Search:
StartGaleriaForumDownloadArtykułyNewsyLinkiZasoby wiedzyKontaktZasady Stosujemy pliki cookies więcej...04/25/2024 02:17:32
Reklama
Nawigacja
Galeria
Forum
Download
Artykuły
FAQ
Linki
Zasoby wiedzy
Kontakt
Szukaj
Losowa Fotka
Wyniki w strefach kontaktu
Wyniki w strefach kontaktu
Ślizgowy element konstrukcji
Użytkownicy Online
CAD, MES -metoda elementów skończonych,obliczenia inżynierskie i metody numeryczne
WITAMY:
adrian24024
jako nowego użytkownika.

Zarejestrowanch Uzytkowników: 1400

Super Administratorzy: 1
Administratorzy: 1
Użytkownicy: 1398

Użytkownicy Online:

ndv 3 dni
piotr16 tygodni
damian1410049 tygodni
BE-FEA51 tygodni
adrian2402455 tygodni

Gości Online: 23

Twoje IP to: 3.15.3.154

Kategorie Forum 53
Wątki na Forum 1268
Posty na Forum 5665
Komentarzy 83
Newsy 142
Artykuły 10
Ściągniętych plików 62
Kategorie Downloads 4
Ciekawe Strony 13
Postów w Shoutbox 413
Przykłady
Propagacja zanieczyszczeń 1

Propagacja zanieczyszczeń 1

Propagacja zanieczyszczeń
Po pierwszej iteracji

Po pierwszej iteracji

Problem Oli
Model pełny -strefa kontaktu

Model pełny -strefa kontaktu

Połączenie sworzniowe
Modelowanie

Modelowanie

Obliczenia adaptera
Felga model 1 mesh

Felga model 1 mesh

Model Felgi
Partnerzy

Strony wspierającej nas firmy:
Leasing,faktoring, kredyt gdy szukasz gotówki.
Opony to tanie opony letnie oraz katalog
zawierający firmy transportowe
Strony naszych przyjaciół:

Darmowe arkusz Excela
Strony sponsorów:
Zawsze się znajdzie forum transportowe na giełdzie ładunków/ na stronie giełdy ładunków
ciekawe i miłe sercu rzeczy to: fajne fotki dzieci na stronie mojebaby.pl lub też warte obejrzenia zwierzęta domowe ze strony mojzwierz.pl
-->../lll
Ostatnie Komentarze
marek_ac dnia 11.01.2017 08:14

Demo download (nowy link): (poprawiono patrz: Linki-> Przyjaciele -> Vanadis)

Zobacz Komentarze Artykułów
marek_ac dnia 21.04.2015 05:53

... mała poprawka: double wprowadzono w wersji 1.3
Zobacz Komentarze Newsów
marek_ac dnia 20.04.2015 18:59

Jeżeli do oprogramowania inżynierskiego można podpiąć własne procedury to NVIDIA udostępnia darmowy driver NVCC za pomocą którego można kompilować kod napisany w C. Można to robić z Visual Studio (od wersji 10) pod Windows lub używając gcc pod Linuxem.
Wówczas oprogramowanie optymalizuje się pod posiadaną kartę graficzną. Warto mieć kartę o CUDA capability większym niż 2.0 ze względu na obsługę typu double.
Zobacz Komentarze Newsów
marek_ac dnia 14.04.2015 00:51

Witam,

Na dysku:

TUTAJ

zamieściłem demo (wersję windowsową) modelu rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń.

W pliku vanadis.txt zawarty jest krótki opis modelu.

Marek
Zobacz Komentarze Artykułów
steleri dnia 17.03.2015 21:54

Czy ktoś z forum korzysta może z Elmera? Bardzo ciekawi mnie jak to działa. Bo z tego tutka wynika, że jest OK, a tymczasem ja próbowałem... bezskutecznie
Zobacz Komentarze Newsów

Ostatnie aktywne Tematy rss1 rss2
Forum Wątek Odpowiedzi Ostatni Post
POMOCNA DŁOń - pomagamy studentom rozwiązywać zadania Analiza statyczna wózka wagonowego 3 BE-FEA 02/28/2022 18:26
Jestem kompletnie zielony ABAQUS PROBLEM 2 Euklides_PL 01/25/2022 20:24
Ogłoszenia i newsy (branża CAE) OBLICZENIA WYTRZYMAŁOŚCIOWE MES I RYSUNEK TECHNICZNY 0 1pkm 09/24/2021 01:50
Jestem kompletnie zielony ABAQUS BŁĄD 1 BE-FEA 09/15/2021 19:44
PRACA w CAE, oferty "biznesowe" Pomoc projektowa - Ansys fluent 3 BE-FEA 09/15/2021 19:32
Jestem kompletnie zielony ABAQUS - ANALYTICAL RIGID 2 Euklides_PL 08/30/2021 21:20
Jestem kompletnie zielony WSTĘPNE NAPRĘZENIA ŚCISKAJĄCE/SHRINK FIT ABAQUS 1 BE-FEA 06/03/2021 14:14
PRACA w CAE, oferty "biznesowe" Szkolenia komercyjne 3 Adrian28 05/30/2021 11:57
Sprawy studenckie OPTYMALIZACJA POWIERZCHNI ABAQUS 5 BE-FEA 03/23/2021 23:17
Sprawy studenckie comsol heat transfer in porous media 1 BE-FEA 03/09/2021 17:55
Sprawy studenckie ABAQUS-WARUNKI BRZEGOWE 1 BE-FEA 02/15/2021 00:01
Sprawy studenckie Potrzebna pomoc - Femap 2 jasiu 01/27/2021 18:25
Sprawy studenckie SolidWorks Simulation - podnoszenie zbiornika 3 BE-FEA 11/24/2020 14:33
Teoria MES Kwantowy MES 1 BE-FEA 11/13/2020 14:32
Jestem kompletnie zielony DEFORM 0 CwaniakzPKSU 11/05/2020 08:46
Zobacz Temat
CAD, MES -metoda elementów skończonych,obliczenia inżynierskie i metody numeryczne | Warunki brzegowe | Konkretne problemy
Autor Autodesk Simulation Multiphysics 2013
kamien
Użytkownik

Postów: 3
Data rejestracji: 18.04.13
Dodane dnia 05/28/2013 20:07
W swojej pracy inżynierskiej chciałbym wykonać obliczenia termiczne tarczy hamulcowej a następnie połączyć je ze statyczną analizą wytrzymałościową. Posiadam Autodesk Simulation Multiphysics 2013 w wersji studenckiej. I mój problem jest następujący: chciałbym porównać dwie tarcze hamulcowe (o jednakowych wymiarach) wentylowaną i nie wentylowaną, a następnie wykazać, że wentylowana będzie miała mniejsze temperatury niestety tak się nie dzieje. Maksymalna temperatura dla tarczy pełnej wynosi 287C, natomiast dla wentylowanej 329C. Zakładam, że trzeba wprowadzić do programu informację, że przez te powierzchnie między żebrami tarczy wentylowanej będzie przepływało powietrze (próbowałem zaznaczyć nawet konwekcję na tych powierzchniach i podaniu współczynnika konwekcji 300J/(m2*K) niestety i to nie pomogło, bo temperatura spadła o 3 stopnie). Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu tego problemu, w miarę możliwości oczywiście, ponieważ nie wiem co mam zaznaczyć aby wyniki były prawidłowe. Mogę wysłać pliki z obliczeń jeżeli ktoś będzie chciał pomóc.
Autor RE: Autodesk Simulation Multiphysics 2013
piotr
Super Administrator

Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07
Dodane dnia 05/28/2013 21:52
Trochę mało informacji. Może rysunki?
Autor RE: Autodesk Simulation Multiphysics 2013
kamien
Użytkownik

Postów: 3
Data rejestracji: 18.04.13
Dodane dnia 05/29/2013 14:36
Na zdjęciach przedstawione są maksymalne temperatury jakie osiągają tarcze hamulcowe. Tarcze są tej samej grubości ta sama energia została przyłożona. Dodatkowo w tarczy wentylowanej konwekcja została dodana na powierzchniach żeberek.




Edytowane przez kamien dnia 05/29/2013 14:38
Autor RE: Autodesk Simulation Multiphysics 2013
piotr
Super Administrator

Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07
Dodane dnia 05/29/2013 18:19
Jak rozumiem stało się to w w analizie nieustalonej w 4-tej sekundzie?
To może jednak wyniki są poprawne ponieważ efekt chłodzenia jeszcze nie wystąpił a masz istotną różnicę pojemności cieplnej obu modeli?
A jeszcze można prosić słowo o warunkach początko-brzegowych...
Autor RE: Autodesk Simulation Multiphysics 2013
mnichv
Użytkownik

Postów: 90
Data rejestracji: 20.03.08
Dodane dnia 05/29/2013 21:59
Robiłem podobne analizy w MARC'u i okazało się że kluczowa jest wielkość elementu która wyznacza się z zależności dL=sqrt(6*Lambda/(ro*cw)*dt). przyjmując dane materiałowe stali i okładziny hamulcowej przy zakładanym rozsądnym kroku obliczeń dt wymagana wielkość elementu jest bardzo mała. Powoduje to ze modelowanie tego zjawiska z zastosowaniem analizy kontaktowej jest nie do wykonania. W moim przypadku pomogło zastosowanie ruchomego źródła ciepła przemieszczającego się po tarczy, wyeliminowałem w ten sposób kontakty i otrzymałem satysfakcjonujące wyniki w rozsądnym czasie. Zadanie nie jest proste zycze powodzenia i duuuuuuzo cierpliwości.
Autor RE: Autodesk Simulation Multiphysics 2013
kamien
Użytkownik

Postów: 3
Data rejestracji: 18.04.13
Dodane dnia 05/29/2013 22:04
Nie jestem zaawansowany w tego typu analizach, więc może powiedz co rozumiesz pod pojęciem analizy nie ustalonej (znam tylko stan nieustalony jeżeli o to chodzi to tak)?? Jest to fragment tarczy hamulcowej (dokładnie 1/8) jest to równe powierzchni kontaktu klocka z tarczą. W obydwu przypadkach cała tarcza ma grubość 10 mm średnice zewnętrzną 200mm a wewnętrzną 100 mm. wycinek to 90 deg. Jest to symulacja hamowania pojazdu z 70km/h do 0km/h w ciągu 4,7 sekundy.
Warunki brzegowe były następujące dla obydwu przypadków takie same:
Heat Sources: 2106000J/(m^2*s) działająca przez 4,7s i w pierwszej sekundzie max wartość a w 4,7 sekundzie wartość 0.
Współczynnik konwekcji: 250 J/(s*`C*m^2) (jest ostro przesadzony a i to nie pomogło)
Temperatura otoczenia: 20 deg
Temperatura elementu początkowa 20 deg
Powierzchnie konwekcji dal pełnej tylko na łuku zewnętrznym i wewnętrznym
Dla wentylowanej na powierzchniach tych żeber jeszcze.
Test robiłem nawet dla minuty po zaprzestaniu dostarczania energii ale przy działaniu konwekcji i tak tarcza pełna była chłodniejsza. Jeżeli wyniki są prawidłowe to jaki sens był by stosowania wentylowanych tarcz hamulcowych w pojazdach? Jedynie mniejsza masa i momenty bezwładności osi, a chyba nie jest to prawdą? bo ta wentylowana powierzchnia ma działać jak radiator. Jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić.
Autor RE: Autodesk Simulation Multiphysics 2013
piotr
Super Administrator

Postów: 1432
Data rejestracji: 17.05.07
Dodane dnia 05/31/2013 14:11
Hmm. Popraw mnie jeżeli się mylę:
Ilość dostarczonego ciepła (zaokrąglając czas do 5 a średnia ilość wydajności źródła do 1e6):
1e6x5 = 5e6 J/m^2
w tym czasie oddadzą płyty w skutek konwekcji (przyjmując 260 stopni różnicy temperatur):
260 x 250 x 5 = 3.25e5 J/m^2
czyli lekko licząc 20 razy mniej.
Do tego różnica między jedną tarczą i drugą sprowadza się do minimalnie większej powierzchni chłodzącej?(tu nie do końca rozumiem ile wynosi ta różnica i dlaczego
Powierzchnie konwekcji dla pełnej tylko na łuku zewnętrznym i wewnętrznym
Dla wentylowanej na powierzchniach tych żeber jeszcze.

Sądząc po rysunkach różnica powinna być niewielka No może jeszcze współczynnik konwekcji dla tarczy żebrowanej powinien być większy niż dla płaskiej...
...Istotną rolę w wymianie ciepła przez konwekcję odgrywa przewodzenie ciepła w warstewce płynu bezpośrednio kontaktującego się z powierzchnią ciała stałego, w tzw. warstwie przyściennej. Ponieważ płyny charakteryzują się małą przewodnością cieplną, grubość tej warstwy decyduje o intensywności wymiany ciepła. Gdy warstwa przyścienna jest gruba, a tak jest w przypadku przepływu uwarstwionego (laminamego), stanowi ona znaczny opór cieplny. Przeciwnie, w wypadku przepływu burzliwego (turbulentnego), gdy warstwa przyścienna jest cienka, gęstość strumienia ciepła wymienianego pomiędzy płynem, a powierzchnią ciał a stałego może być duża ...


Pytanie do obecnych wyników:
Czy różnica mas jest na tyle mała, żeby nie miało to znaczenia?
W jaki sposób uwzględniasz w 1/8 tarczy fakt niesymetrycznych obciążeń?

No i moim zdaniem, może się tu mylę, ale tarcze żebruje/wentyluje się nie dla pojedynczego procesu hamowania tylko dla dużych systematycznych obciążeń- żeby zapobiegać fadingowi.
Skocz do Forum:
Reklama
Najtańszy sklep z dobrymi oponami

Szukaj
Google
 
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Ankieta dla Użytkowników
Jakiego używasz programu MES

Nastran (wszelkiej maści)

Ansys

Abaqus

Cosmos/M

Comsol

Algor

MARC

Inny

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.
Reklama
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Bulix
26.01.2022
Witam, szukam osoby która ogarnia program FEMM.

damian14100
25.01.2022
Witam, Czy znajduje się na forum osoba która ma doświadczenie w obliczeniach wytrzymałościowych wózków wagonowych ?

BE-FEA
31.03.2021
Nie pracuję w Deform, ale może coś podpowiem na zasadzie analogii do innych programów MES. Napisz jeśli nadal aktualne.

daniel8894
31.03.2021
Czy pomógłby ktoś w zrobieniu symulacji procesu skrawania w Deform 3 d

BE-FEA
09.03.2021
Postaram się pomóc, zapraszam do kontaktu jeśli nadal aktualne.

kinia22
09.03.2021
witam, potrzebuje kogoś kto pomoże w przygotowaniu projektu w programie COMSOL - przeplyw ciepła przez ośrodek porowaty!

BE-FEA
02.04.2020
Przerobiło mi jedną literę na emotkę. Chodzi o przycisk new thread

BE-FEA
02.04.2020
Żeby dodać nowy temat wystarczy wejść w odpowiedni dział i kliknąć mały przycisk "ew thread" po prawej stronie.

KrzywaOHIO
30.03.2020
Jak dodać nowy wątek na forum?

Konrad96
02.12.2019
Witam, czy jest tu ktoś kto dobrze zna się na programie Robot struktural i pomógłby mi zamodelować belkę żelbetową podobną do belki użytej w badaniu? Proszę o kontakt jeśli ktoś chciałby pomóc

Archiwum
Wydarzenia
PonWtrCzwPiSoNie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Copyright Piotr© 2007- - 2024
Powered by Peter-Fusion © 2009 - Modified Aztec Theme